JAREK WIST – vocal
Tomasz „Harry” Waldowski – perkusja
Bartosz Staszkiewicz – fortepian
Szymon Frankowski – gitara basowa
Nikodem Wróbel – gitary
Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
JACEK ROGALA – dyrygent
W programie: włoskie przeboje z lat 50. i 60.
Bilety w cenie od 50 zł do 80 zł
CENY BILETÓW:
1. Bilet normalny – 80 zł
2. Bilet ulgowy – 60 zł – przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
a) przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu *:
– emerytom i rencistom
– rodzicom lub opiekunom dziecka
– osobom dorosłym posiadającym Kartę Dużej Rodziny
– posiadaczom odznaki „Zasłużony działacz kultury”
– osobom niepełnosprawnym, które nie wymagają wsparcia opiekuna – NIE DOTYCZY KONCERTÓW SPECJALNYCH
b) przysługuje:
– nauczycielom szkół muzycznych
– grupom zorganizowanym powyżej 15 osób
– opiekunom osób niepełnosprawnych
3. Bilet specjalny – 50 zł – przysługuje, za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
a) przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu *:
– uczniom i studentom do 25 roku życia
– dzieciom posiadającym Karty Dużej Rodziny
– innym grupom na podstanie zarządzenia Dyrektora FKWL
* Dokument upoważniający do zakupu biletu zniżkowego należy okazywać przed wejściem na koncert.
________________
Kochaj i tańcz w rytmie Dolce VitaM. Włoskie przeboje lat ‘50 i ‘60. Muzyka i pasja.
Jarek, podążając za głosem serca, przenosi słuchaczy do przełomu lat ‘50 i ‘60, pokazując tym samym jak barwna i głęboka bywa muzyka słonecznej Italii. To jest jego propozycja wspólnej podróży do świata emocji, współodczuwania, do zrozumienia otaczającego świata, a co najważniejsze – samego siebie. Ale także popularnych i znanych przebojów muzyki włoskiej z czasów Dolce Vita, [np. Volare, Ciao, ciao bambina; Quando, quando, Tu vuò fà ll’americano, a także Se bruciasse la città. Dolce VitaM odsłania wieloletnie zamiłowanie Jarka do harmonijnej muzyki lat ’60 ale też kultury i muzyki włoskiej. Teraz, po czasie podróży, powraca na polski rynek z nową, intrygującą płytą, by nas zauroczyć magią Italii.
„Najpiękniejsze są te utwory, które niosą ze sobą wyrazistą prawdę, te niepowtarzalne perły i ujmujące magią dzieła, których harmonia opiera się na pięknej, niepowtarzalnej i żyjącej melodii, nieograniczającej się do czterech akordów. Uwielbiam piosenki na szeroką frazę, w których artysta ma możliwość tworzenia długich dźwięków — choć porywają mnie również te szybkie i rytmiczne. Muzyka musi być wynikiem własnych przeżyć songwritera, a nie stanowić tylko kopii muzycznych trendów – wybrane kompozycje odsłaniają różne aspekty miłości, w których odkrywamy samych siebie. Kocham kulturę włoską i Włochów bo są naturalni, wyraziści, nie kryją swoich uczuć. Zatem Dolce VitaM to prawdziwe zapisy stanów emocjonalnych artystów, ale też, coś czego nie potrafię zdefiniować: każdy dźwięk i słowo są często odbiciem stanów mojej duszy…, to tak, jakby te piosenki były napisane właśnie dla mnie.”
JAREK WIST jest wokalistą, którego możliwości wokalne znacznie przekraczają trendy, do których przywykła polska publiczność. Śpiewa tak, jak niewielu potrafi i to, o czym wielu zapomina. Jest jednym z najlepszych wokalistów swingowych, wprowadził na scenę zapomniany już retro-pop, przypominając to, co w muzyce najważniejsze i najlepsze.
Karierę rozpoczął wygraną w Szansie na sukces, a dzięki zapewnionemu zwycięstwem rozgłosowi zaczął współpracować z wieloma znanymi wokalistami i muzykami. Nagranie coveru do piosenki Fresh zespołu Kool And The Gang otworzyło przed nim nowe możliwości – utwór znalazł się na płycie Pozytywne wibracje vol.8, gdzie Jarek wśród takich artystów jak Stevie Wonder, Diana Krall czy Paul Anka był jednym polskim wykonawcą. Kolejnym sukcesem Jarka jest tytuł nadzieja i odkrycie roku, którym został uhonorowany podczas gali Fryderyków 2007 za piosenkę Między słowami. Wkrótce potem wystąpił jako finalista na sopockiej scenie Top Trendy Festiwal z kolejnym singlem Zawsze wracaj. Przez Gazetę Pomorską nominowany do tytułu Osobowości Roku 2016 w kategorii kultura – dzięki głosom publiczości zwyciężył etap powiatowy, jest laureatem trzeciego miejsca na poziomie wojewódzkim.
Na scenie występuje jako solista najciekawszych projektów rozrywkowych. Od lat koncertuje ze znakomitą orkiestrą Zygmunta Kukli – Kukla Band. Jest zarówno wokalistą jak i współtwórcą jednego z ciekawszych projektów muzycznych ostatniego czasu –Swinging with Sinatra. – który od pięciu lat podbija serca publiczności w całym kraju. Powstały już trzy wersje projektu swingowego: orkiestrowa, z Big Bandem Krzysztofa Herdzina (płyta nagrana podczas jednego z koncertów – LIVE! in Inowrocław, nie znikała z list bestsellerów Empiku przez pół roku!), a także kameralna z bandem jazzowym, oraz symfoniczna, gdzie poza czołówką polskich muzyków, a scenie wokalowi Jarka towarzyszą orkiestry smyczkowe. Każda z odsłon to inne, specjalnie przygotowane aranżacje i repertuary. Więcej info w zakładce Swinging with Sinatra.
Jarek Wist wydał dwa solowe albumy studyjne – pierwszy z 2014 roku zatytułowany Jest zapisane to podsumowanie doświadczeń wokalnych – muzykowania w towarzystwie dużych orkiestr, big bandów, solistów. Muzycznie czepie z włoskich brzmień i przenosi w elegancką atmosferę lat 50. i 60., doskonale oddając ich retro klimat. Wszystkie z trzech wydanych singli – Ciao, Nieważne co powiesz, Jest zapisane – cieszyły się ogromną popularnością słuchaczy, wygrywając plebiscyty w wielu rozgłośniach radiowych, uznanie zyskują również nagrane do Ciao i Jest zapisane teledyski, z których ostatni został nagrany w skąpanym słońcem Rzymie, oddając prawdziwie włoską atmosferę. Więcej info w zakładce Jest zapisane.
W 2015 roku na rynku ukazała się druga solowa płyta Jarka Wista Na swojej skórze, która również stanowi zapis wrażeń i emocji – tym razem, co sugeruje tytuł, nieco bardziej intymnych. To znacznie bardziej osobisty krążek – Jarek jest autorem większości tekstów i kompozycji. Nowa płyta to również inne niż do tej pory rozwiązania muzyczne, a singiel Jak mam zapomnieć promujący krążek, jest świetną zapowiedzią atmosfery muzycznej płyty. Na lato w eterze zagościł drugi singiel zatytułowany Falująca – uwielbiany przez publiczność, pełny wakacyjnej beztroski i energii. Ostatnim singlem promoującym krążek jest Notte – bez wątpienia najlepiej oddający emocjonalność całego krążka, najbardziej bliski emocjonalnie Jarkowi utwór, który podsumowuje nastroj płyty. Więcej informacji w zakładce Na swojej skórze.
Jarek Wist jest autorem większości tekstów śpiewanych utworów, nieustannie gromadzi inspiracje i tworzy kompozycje. Koncertuje w całym kraju, zarówno z projektem jazzowym w różnych odsłonach, jak i z własnym, nowym repertuarem. Na swoim koncie ma dwie duże zagranicze trasy koncertowe, w tym występ m.in. w Paryżu oraz dwie trasy transamerykańskie – w 2016 seria koncertów w Brazylii – Brasili, Rio de Janeiro i Kurytybie, w 2017 w Waszyngtonie, USA oraz ponownie w Brazylii.
Intensynie pracuje nad nowym materiałem płytowym – już tego lata czeka nas premiera nowego singla zapowiadającego album! Trwają również prace nad dużym projektem poświęconym muzyce włoskiej lat 50. i 60. z nowymi aranżacjami, dopasowanymi do obecnych trendów muzycznych. Po bieżące informacje zapraszamy na oficjalną stronę na Facebook.
JACEK ROGALA
fot. Marcin Janda
Jest absolwentem wrocławskiej Akademii Muzycznej, w której z wyróżnieniem ukończył studia: kompozytorskie pod kierunkiem Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (1990) oraz dyrygenckie pod kierunkiem Marka Pijarowskiego (1992).
Od roku 2001 jest dyrektorem Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach i festiwali: Świętokrzyskie Dni Muzyki, Lato w Filharmonii, Festiwal Filmu i Muzyki. W 2012 zainaugurował działalność kieleckich filharmoników w nowej siedzibie, której budową był pochłonięty przez dekadę.
W latach dziewięćdziesiątych był asystentem dyrygenta we wrocławskiej Operze, a także współpracował jako stały gościnny dyrygent z Orkiestrą Capella Bydgostiensis. Następnie przebywał na stypendium dyrygenckim im. Artura Rodzińskiego w The Cleveland Symphony Orchestra. W tym okresie pracował w Redakcji Muzycznej Polskiego Radia we Wrocławiu, był pełnomocnikiem Ministra Kultury
i Sztuki do spraw muzyki, a następnie kierował Redakcją Muzyki Współczesnej Programu II Polskiego Radia. W 1999 sprawował kierownictwo artystyczne Dni Grażyny Bacewicz – festiwalu PR i TVP.
W latach 2000-2007 był prezesem, a do roku 2010 – wiceprezesem zarządu Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (ISCM), w którym kierował także Konkursem Muzyki XX i XXI Wieku dla Młodych Wykonawców. Udziela się jako juror konkursów wykonawczych i członek komisji programowych festiwali (m.in. Światowe Dni Muzyki Wrocław 2014, Międzynarodowy Konkurs Dyrygentów w Bukareszcie 2013-2019, I Konkurs Wiolonczelowy im. D. Połońskiego w Łodzi 2021, Ogólnopolski Konkurs Młodych Dyrygentów w Białymstoku 2022). Jest autorem książki Muzyka polska XX wieku wydanej przez PWM (2000).Jeśli szukasz repliki superklonów Rolex, Super Clone Rolex to miejsce, do którego należy się udać! Największa kolekcja podróbek zegarków Rolex w Internecie!
Przez kilkanaście lat prowadził działalność dydaktyczną na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Obecnie jest kierownikiem Katedry Dyrygentury i profesorem Akademii Muzycznej w Łodzi.
Od 2019 jest członkiem Rady Uczelni Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Był członkiem Rady do spraw Instytucji Artystycznych pierwszej kadencji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a obecnie jest członkiem trzeciej kadencji tej Rady. Od 2012 był wiceprzewodniczącym, a od 2021 jest przewodniczącym Zrzeszenia Filharmonii Polskich.
Dokonał wielu prawykonań i nagrań radiowych oraz filmowych. Jego nagrania kompozycji 3 dla 13 Pawła Mykietyna (POR) oraz Concerto á rebours Tadeusza Wieleckiego (NOSPR) zwyciężyły na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Paryżu (1995 i 1999), a płyta z nagraniem utworu 3 dla 13 w roku 2009 otrzymała nagrody Fryderyk w dwóch kategoriach: Album Roku Muzyka Współczesna oraz Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej. Z Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej dokonał nagrań płytowych, w tym m.in. czteroczęściowy cykl pt. Album Polski, We Are From Here z muzyką Włodka Pawlika, Muzyka na otwarcie z utworami zamówionymi u polskich kompozytorów na pierwszy koncert w nowej siedzibie Filharmonii Świętokrzyskiej oraz muzykę Ryszarda Bukowskiego i Karola Anbilda.
W latach 2007-2011 poprowadził prapremiery pięciu baletów współczesnych wyprodukowanych przez Filharmonię Świętokrzyską i Kielecki Teatr Tańca, w tym: Zdarzyło się w Jeruzalem K. Dębskiego i Pinokio M. Weinberga (premiera polska). Od roku 2013 we współpracy Filharmonii Świętokrzyskiej z UMFC w Warszawie prowadził doroczne spektakle w cyklu „Opera w Filharmonii” (W. A. Mozart,
P. Czajkowski).
Na swym koncie ma koncerty na wielu renomowanych festiwalach i konkursach w Europie, Azji i obu Amerykach. Jest także kompozytorem muzyki symfonicznej, kameralnej, chóralnej i elektronicznej. Jego utwory, poza Polską, wykonywane były w wielu krajach Europy i w Ameryce Północnej.
Otrzymał brązowy medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, a za propagowanie polskiej muzyki współczesnej – nagrodę Stowarzyszenia Autorów ZAIKS.