KATARZYNA RZYMSKA
Absolwentka Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie w klasie śpiewu operowego prof. Krystyny Szostek-Radkowej (2007). Absolwentka Haute Ecole de Musique de Genève (Szwajcaria) w klasie prof. Marcina Habeli (2009). Ukończyła z wyróżnieniem Szwajcarskie Studio Operowe w klasie prof. Jane Thorner (2011).
Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Teresę Żylis-Garę, Wiesława Ochmana, Urszulę Filge, Marcina Habelę, Katarzynę Dondalską, Helenę Łazarską, Petera Berne, Neila Semera.
Laureatka Międzynarodowego Konkursu Młodych Śpiewaków Kammeroper Schloss Rheinsberg w 2005 (Niemcy), finalistka Międzyuczelnianego Konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej im. E. Kossowskiego (2005). Uczestnik 30 edycji Internationaler Hans Gabor Belvedere Gesangswettbewerb w Wiedniu. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego FORTRESS MUNOT w Schaffhausen 2015 w Szwajcarii.
Występowała w Teatrze Wielkim (Scena Kameralna im. Młynarskiego) w Warszawie, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Operze Kameralnej w Warszawie, Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Filharmonii Zielonogórskiej, Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, współpracowała z Filharmonią im. R.Traugutta w Warszawie oraz Krakowską Operą Kameralną.
W 2008r. wzięła udział w koncertowym wykonaniu opery MARIA Romana Statkowskiego w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego z towarzyszeniem Polskiej Orkiestry Radiowej pod dyrekcją Łukasza Borowicza. Współpraca ta zaowocowała nagraniem płyty.
W 2009 r. i 2010 r. wzięła udział w XVI I XVII Festiwalu Dni Drozdowo – Łomża wykonując m.in. partię Hrabiny z „Le Nozze di Figaro” W.A. Mozarta. W partii Hrabiny wystąpiła również w „Weselu Figara na Kresach” z towarzyszeniem Galicyjskiej Orkiestry Kameralnej pod batutą Andrzeja Borzyma juniora (2010r.). W maju 2011 r. wykonała partię solową ze „Stabat Mater” i „Gloria” F. Poulenca z towarzyszeniem Chóru i Orkiestry Uniwersytetu w Bazylei pod batutą Olgi Machanowej Pavlu w Bazylei i w Wehr w Niemczech. Wystąpiła podczas letniego festiwalu w Arosa Musiktheater w lipcu 2012 kreując postać Metilde z opery „Der Essighändler” S. Mayra.
W latach 2009-2012 związana była z Operą Biel Solothurn w Szwajcarii, gdzie wystąpiła m.in. w operze „Ezio” wykonując partię Fulvii, w operze „Macbeth” G. Verdiego wykonała partię Damy Lady Macbeth, w operze „Il curioso indiscreto” P. Anfossiego wykonała partię Clorindy oraz wcieliła się w postać Donny Elviry z opery „Don Giovanni” W. A. Mozarta.
W latach 2013-2015 współpracowała z zespołem Zürcher Sing Akademie w Zurychu w Tonhalle Zürich, śpiewając z najznakomitszymi dyrygentami jak Charles Dutoit, Bernard Haitink, David Zinaman, Lionel Bringuier.
W marcu 2018 wzięła udział w uroczystym koncercie jubileuszowym prof. Krystyny Szostek-Radkowej w Teatrze Wielkim w Warszawie z towarzyszeniem Orkiestry Opery Narodowej pod batutą Grzegorza Nowaka.
Obecnie współpracuje z Operą w Zurychu.
MARIUSZ MONCZAK
Po wyjeździe na kontynent amerykański studiował w Nowym Jorku i w Montrealu gdzie otrzymał tytuł magistra i doktora w dziedzinie muzyki. Obecnie prowadzi aktywną działalność koncertową. Grał w najbardziej renomowanych salach jak: Carnegie Hall i Avery Fisher Hall Lincoln Center w Nowym Jorku, Place des Arts w Montrealu, Sala Unii w Rotterdamie, Konserwatorium Moskiewskim. Jako solista i kameralista występuje z licznymi orkiestrami między innymi Montreal Chamber Orchestra, Young Virtuosi of Montreal, Nouvelle Ensemble Moderne, Concordia Symphony Orchestra, Brandenburg Symphony Orchestra, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus oraz Zielonogórską, Białostocką, Sudecką, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną. Z recitalami występował w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych we Włoszech, Holandii, Hiszpanii, Serbii, Rumunii, Niemczech na Słowacji i Ukrainie. Dokonał wielu prapremier, większość z nich nagrały kanadyjskie stacje radiowe Radio Canada i CBC 2 w Toronto. Nagrywa dla radia, telewizji oraz na płyty dla SNE, Concordia Records, Castalia i Dux. Jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym festiwali muzycznych w Polsce i Kanadzie. Podczas trwania Przystanku Woodstock 2005 w Kostrzynie nad Odrą, jego Orkiestra Smyczkowa „Kostrinella” dwukrotnie wystąpił na dużej scenie, grając Lato z Czterech Pór Roku i „Orawę” Wojciecha Kilara. Ponadto regularnie daje wykłady i prowadzi kursy mistrzowskie na uniwersytetach w Kanadzie, Polsce, Brazylii, oraz w Konserwatoriach Muzycznych w Rosji i we Włoszech.