ANNA MIKOŁAJCZYK-NIEWIEDZIAŁ – sopran
INGA WAWRZYNKOWSKA – skrzypce
VITO CLEMENTE (WŁOCHY) – fortepian
W programie m.in.: G. Verdi, G. Puccini i F. Kreisler
ANNA MIKOŁAJCZYK-NIEWIEDZIAŁ
Wieloletnia solistka Warszawskiej Opery Kameralnej, Opery Bałtyckiej czy Opery Wrocławskiej, gdzie zaśpiewała wiele pierwszoplanowych ról, między innymi w operach Mozarta, Czajkowskiego, Verdiego czy Strawińskiego.
Prawykonania swoich dzieł powierzają jej często współcześni kompozytorzy, tacy jak Zygmunt Krauze, Paweł Łukaszewski, Piotr Moss, Elżbieta Sikora.
Znaczącym sukcesem była kreacja tytułowej partii w operze Madame Curie Elżbiety Sikory – prapremiera w listopadzie 2011 roku w Paryżu. Przedstawienie zrealizowane przez Operę Bałtycką spotkało się z wielkim entuzjazmem publiczności i krytyków, otrzymało główną nagrodę w plebiscycie „Gazety Wyborczej Trójmiasto” Sztormy 2011a śpiewaczka została wyróżniona za rolę Marii nagrodą teatralną Prezydenta Miasta Gdańska. W 2013 nagrodą Orphée du Prestige Lyrique de l’Europe de l’Academie du Disque Lyrique uhonorowano DVD Madame Curie wydane przez firmę DUX.
Jest szczególnie ceniona w kręgu muzyki dawnej, z zespołem Dekameron związany jest debiut artystyczny śpiewaczki.
W 2001 otrzymała nagrodę im. Zofii Rayzacherowej Dla największej indywidualności artystycznej w dziedzinie muzyki dawnej na XI Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie.
Dokonała nagrań ponad 50 albumów płytowych, a wśród nich jest 15, które otrzymały nagrodę Akademii Fonograficznej FRYDERYK.
INGA WAWRZYNKOWSKA
Inga Wawrzynkowska ma 20 lat. Pochodzi z Łomży, od 2022 roku studiuje na Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu pod kierunkiem prof. dr hab. Jakuba Haufy.
Skrzypaczka jest laureatką wielu nagród na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych:
• Przegląd Uczniów Klasy Skrzypiec Szkół Muzycznych I stopnia – I miejsce, rok 2012, Mława
• I Ogólnopolski Konkurs Miniatury Skrzypcowej w Warszawie – III miejsce, rok 2014, Warszawa
• X Warmińsko-Mazurski Festiwal Młodego Skrzypka – I miejsce, rok 2016, Olsztyn
• VII Międzynarodowy Konkurs im. Janiny Garści – III miejsce, rok 2016, Stalowa Wola
• I Międzynarodowy Konkurs Nałęczów i Skrzypce – I miejsce i złoty medal, rok 2016, Nałęczów
• XVII Międzynarodowy konkurs skrzypcowy im. Juliusza Zarębskiego – III miejsce, rok 2017, Warszawa
• II Międzynarodowy Konkurs Nałęczów i Skrzypce – I miejsce i złoty medal, rok 2017, Nałęczów
• V Ogólnopolski Festiwal Skrzypcowy dla uczniów szkół muzycznych I i II st. – III miejsce, rok 2018, Kielce
• 3. Internationaler FEURICH Wettbewerb für Klavier, Gesang, Kammermusik und Komposition – I miejsce, rok 2018, Wiedeń
• II Ogólnopolski Konkurs Talenty Skrzypcowe 2018 – I miejsce, rok 2018, Poznań
• XVI Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy Młody Paganini – III miejsce, rok 2018, Legnica
• V Ogólnopolski Konkurs Skrzypcowy – I miejsce, rok 2019, Toruń
• II Ogólnopolski Konkurs Skrzypcowy w Lublinie dla uczniów szkół muzycznych I i II stopnia „Jak Wieniawski” – I miejsce, rok 2019, Lublin
• International Music Competition Hohenpriessnitz 2019 – II miejsce, rok 2019, Hohenpriessnitz
• XV Ogólnopolskie Forum Młodych Instrumentalistów im. Karola i Antoniego Szafranków – I miejsce, rok 2020, Rybnik
• ISCART International Music Competiton – I miejsce, rok 2021, Lugano
• VI Międzynarodowy Konkurs Puławy i Skrzypce – II miejsce, rok 2021, Puławy
Inga jako solistka wystąpiła miedzy innymi pod batutą znakomitych polskich i zagranicznych dyrygentów: Jan Miłosz Zarzycki (Polska), Wojciech Rodek (Polska), Grigor Palikarov (Bułgaria), Igor Verbitski (Rosja), Pascual Cabanes Fabra (Hiszpania), Vladimir Bormotov (Białoruś). Inga jest wielokrotną Stypendystką Marszałka Województwa Podlaskiego oraz Starosty Łomżyńskiego. Inga pracowała pod kierunkiem znakomitych pedagogów wiolinistyki, profesorów światowej sławy: Reiko Otani (Japonia), Michael Vaiman (Niemcy, Izrael), Yair Kless (Izrael, Austria), Zakhar Bron (Rosja), Stefan Tarara (Austria), Konstanty Andrzej Kulka (Polska), Bartosz Bryła (Polska), Izabela Ceglińska (Polska), Agata Szymczewska (Polska), Janusz Wawrowski (Polska), Bartłomiej Nizioł (Polska, Szwajcaria), Jan Stanienda (Polska).
VITO CLEMENTE
Po ukończeniu studiów humanistycznych, rozpoczął studia na kierunku muzycznym. Ukończył z wyróżnieniem dyrygenturę orkiestrową, kompozycję, fortepian, muzykę kameralną wokalną, instrumentację orkiestrową, dyrygenturę chóralną i muzykę w Conservatorio „Niccoló Piccinni” w Bari. Ukończył również studia podyplomowe w Accademia Chigiana.
Jest zwycięzcą IX Competition for Orchestra Conductors of the European Community 2002 im. Franco Capuana, gdzie dyrygował „Manon Lescaut” Pucciniego.
Zdobył pierwszą nagrodę „Mitsubishi UFJ Trust” z „Marią Stuart” Donizettiego (najlepsza produkcja roku 2012) w Japonii.
Dyrygując „Don Pasquale” w San Paolo (w reżyseroo Enzo Dary) zdobył pierwszą nagrodę oraz nagrodę najlepszej produkcji 2010 roku.
Jest specjalistą w zakresie wykonawstwa repertuaru operowego i sakralnego Tommaso Traetty. Wraz z Roberto Duarte dla Idea Press USA dokonał rewizji oraz publikacji utworów Il Cavaliere Errante, Miserere, Messa in Do, Stabat Mater. Wielokrotnie dyrygował włoskimi orkiestrami, takimi jak: Teatro Comunale w Bolonii, Arena w Weronie, Teatro Petruzzelli, ICO Sinfonica w Sanremo, ICO Filarmonica Toscanini, ICO Sinfonica Abruzzese, ICO Filarmonica Marchigiana, ICO w Lecce, Teatro Marrucino w Chieti, Teatro Vittorio Emanuele w Mesynie, O.T.Li.S, Friuli Venezia Giulia, Ross ini z Pesaro, Pro Arte, Milano Classica, Bergamo Musica Festival, Philharmonia Mediterranea, Filarmonica Italiana, Benedetto Marcello, Grosseto.
Dyryguje także orkiestrami zagranicznymi: Filarmonica Bulgara z Płowdiwu, Solisti z Astany, Albania Narodowy Teatr Opery i Baletu w Tiranie, Pałac Kongresowy, Orkiestra Symfoniczna Radia i Telewizji Albanii, Orkiestra Kameralna Tirany, Argentyna Teatro Avenida de Mayo di Buenos Aires, Brazylia Teatro San Pedro in San Paolo, Orchestra Sinfonica of Paranà w Kurytybie, Orchestra Unisinos w Porto Alegre, Niemcy Spiegelgalerie des Konigsschlosses di Herrenchiemsee-Monaco z Prager Kammerorchester i na Festiwalu w Pommersfelden, Węgry, Kazachstańska Narodowa Orkiestra Symfoniczna, Koreański Międzynarodowy Festiwal Operowy w Daegu, Macedoński Narodowy Teatr Opery i Baletu w Skopje, Portugalia, Katar z Teatro Lirico Sperimentale w Spoleto, Czechy w Narodowym Teatrze A. Dvoraka w Ostrawie i z Komorni Filharmonie Pardubice w Kostel sv. Simona a Judy di Praga, rumuńska Camerata Romanica, Spagna Auditorium Nacional de Musica de Madrid, Sudafrica Johannesburg Festival Orchestra w Pretorii, USA, Taconic Opera w Nowym Jorku.
Od 2004 roku dyryguje w wielu najbardziej prestiżowych teatrach w Japonii (Tokio Bunka Kaikan, Aichi Prefectural Theatre of Nagoya, Festival Hall of Osaka, Fukuoka Symphony Hall, Kobe Kokusai Kaikan) prowadząc takie opery jak: La Traviata, Macbeth, Oberto, Conte di San Bonifacio, Nabucco Verdiego, Nina, ossia La Pazza per Amore Paisiello, Il Barbiere di Siviglia Rossiniego, Alcina Haendla, Il Matrimonio Segreto Cimarosy, Don Giovanni i La Finta Giardiniera Mozarta, Maria Stuarda Donizettiego, Cyganeria, Tosca, Turandot Pucciniego, czy dzieła wokalno-instrumentalne: Requiem Verdiego i Mozarta, IX Symfonia Beethovena.
Dyrygował w 2007, 2008 i 2015 roku Koncertem finałowym Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego. Ma na swoim koncie ponad sto pięćdziesiąt światowych premier. Dokonał również nagrań telewizyjnych i radiowych dla Rai1, Rai3, Raisat, Canale5, Rete4.
Nagrał ponad dwadzieścia płyt CD i DVD dla Dynamic, Bongiovanni, Tactus i DIGressione Music. Płyta DVD Le convenienze e le inconvenienze teatrali Donizettiego (Bongiovanni) zdobyła trzecią nagrodę w 2010 roku (XXXI Premio della Critica Musica e dischi sezione classica/vocale) i była „najlepszą płytą DVD miesiąca” (cztery gwiazdki za Classic Voice) i „Seleccion” za Opera Actual.
Nauczyciel w Konserwatorium „Niccolò Piccini” w Bari, jest zwycięzcą czterech konkursów na stanowisko nauczyciela oraz laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów i stypendiów.
Prowadzi międzynarodowe kursy mistrzowskie dla dyrygentów i śpiewaków.
Był dyrektorem muzycznym sezonu operowego Teatro della Fortuna w Fano, Lucana Symphony Orchestra i stałym gościnnym dyrygentem zespołów, takich jak Tokyo Chamber Opera Theater i OperaSai w Tokio.
Jest dyrektorem artystycznym i muzycznym Traetta Opera Festival, Japan Apulia Festival w Tokio, Tokyo Academy of Music i Idea Graphics Musical Edition USA w Nowym Jorku.
Obecnie jest dyrektorem artystycznym I.C.O. Symphony Orchestra of the Metropolitan City of Bari.