KATARZYNA PAWŁOWSKA – mezzosopran
TOMASZ PILUCHOWSKI – tenor
Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
JAN MIŁOSZ ZARZYCKI – dyrygent
W programie m.in.: najpiękniejsze polskie pieśni patriotyczne
WSTĘP WOLNY
I cykl warsztatów obejmujący polskie tańce narodowe w ramach przedsięwzięcia „muzyczne barwy polskości – warsztaty i koncerty popularyzujące polskie dziedzictwo narodowe” realizowanego przez Filharmonię Kameralną im. Witolda Lutosławskiego w Łomży ze środków Krajowego Planu Odbudowy, Inwestycja A2.5.1 sfinansowanego przez Unię Europejską NextGenerationEU
KATARZYNA PAWŁOWSKA
Pochodzi z Nowego Sącza. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu Haliny Słonickiej i Jolanty Janucik. Jej profesorami byli również Marjana Lipovsek, Alfred Burgstaller, Jadwiga Rappe, Zofia Witkowska oraz Claudia Visca, u których doskonaliła swój kunszt wokalny w ramach licznych kursów mistrzowskich.
Jest laureatką nagrody specjalnej za interpretację polskiej muzyki współczesnej na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Ady Sari w Nowym Sączu, a także I Wyróżnienia na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju.
Za swoje walory wokalne była dwukrotnie nagradzana przez Austriackie Forum Kultury w Warszawie, była też stypendystką Ministra Kultury i Sztuki. W swoim repertuarze artystka posiada partie operowe od baroku po romantyzm. Debiutowała w roli Argone w operze Sosarme Jerzego Fryderyka Haendla. Podczas letniego festiwalu w Aix-en Aix-en-Provence we Francji występowała z kolei w Eugeniuszu Onieginie Piotra Czajkowskiego.
Jako wykonawczyni repertuaru oratoryjno-kantatowego i pieśniarskiego artystka występowała na scenach Filharmoni Łódzkiej, Lubelskiej, Elbląskej. Koncertowała również w warszawskim Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, w Instytucie Polskim w Wiedniu, a także podczas ważnych festiwali w kraju i za granicą. Od 2014r. współpracuje z Filharmonią Narodową w Waszawie.
Z powodzeniem łączy pracę solistki i nauczyciela emisji głosu. Od 2019 r. prowadzi emisję głosu w Akademickim Chórze Politechniki Warszawskiej.
TOMASZ PILUCHOWSKI
Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.
Ma w repertuarze partie w operach m.in. Bizeta, Czajkowskiego, Moniuszki, Mozarta, Pendereckiego, Pucciniego, Smetany, Verdiego, a także w operetkach i musicalach J.Straussa, Lehara, Bernsteina, Bocka/Steina i in.
Dysponuje również bogatym repertuarem oratoryjnym, pieśniarskim i kameralnym.
Współpracuje ze znakomitymi dyrygentami (m.in. Jacek Kaspszyk, Tadeusz Kozłowski, Łukasz Borowicz, Andriy Yurkevych, Miguel Gomez-Martinez, Carlo Montanaro, Marek Moś, Tomasz Tokarczyk, Jan Miłosz Zarzycki, Jakub Chrenowicz), orkiestrami (m.in. Sinfonia Varsovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej z Krakowa) i reżyserami (m.in. Keith Warner, Maja Kleczewska, Maciej Prus, Krzysztof Garbaczewski, Mariusz Treliński, Jerzy Gruza, Igor Gorzkowski, Jitka Stokalska).
Bierze udział w koncertach filharmonicznych i festiwalach w Polsce (m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, a także za granicą – na Węgrzech, w Estonii, Niemczech, Austrii, na Ukrainie i Białorusi.
Od 2009 roku jest związany z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, gdzie występował m.in. w Borysie Godunowie Musorgskiego, Traviacie Verdiego, Madame Butterfly Pucciniego, Diabłach z Loudun Pendereckiego, Strasznym Dworze Moniuszki, Onieginie Czajkowskiego.
Ceniony wykonawca muzyki współczesnej, brał udział m. in. w prapremierach oper Sudden Rain A.Nowaka, Oresteja A.Zubel, Zwycięstwo nad słońcem S. Wojciechowskiego (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie).
Współpracuje z Teatrem Wielkim w Poznaniu (m.in. tytułowa rola w Dniu Świra H. F. Tabęckiego, na podstawie dramatu M.Koterskiego), Teatrem Wielkim w Łodzi ( Harold Mitchell „Mitch” w polskiej prapremierze opery Tramwaj zwany pożądaniem A.Previna, według dramatu T. Williamsa), Warszawską Operą Kameralną (m.in. tytułowe partie w operach Bastien i Bastienne KV 50 oraz Der Schauspieldirektor KV 486) i Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku.
Dokonał nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji.
Laureat Polskiej Nagrody Muzycznej Fryderyk 2024 r. w kategorii Muzyka Poważna – Najlepszy Album Muzyka Chóralna (nagranie dramatopery Agaty Zubel “Oresteja”).