MACIEJ WIERZCHOŃ
Urodzony w 1989 roku. Absolwent Państwowego Zespołu Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy, gdzie uczył się gry na fortepianie (1996-1999), wiolonczeli (1999-2002) i gitarze (2002-2008). Laureat II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Instrumentalistów w Bydgoszczy (2005). Ukończył studia z wynikiem bardzo dobrym w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku na kierunku dyrygentury symfoniczno-operowej, gdzie kształcił się u prof. Wojciecha Michniewskiego oraz prof. Zygmunta Rycherta. W 2017 roku ukończył Studia Podyplomowe Menedżerów Kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie z wynikiem bardzo dobrym.
Jeszcze na studiach, w roku 2013, rozpoczął pracę na stanowisku asystenta dyrygenta w Operze Nova w Bydgoszczy, gdzie debiutował prowadząc „Halkę” S. Moniuszki. W latach 2013-2016 uczestniczył tam w przygotowaniu premier: „Halki” S. Moniuszki, „Rycerskości Wieśniaczej” P. Mascagniego, „Pajaców” R. Leoncavalla, „Księżniczki Czardasza” E. Kálmána, „Rigoletto” G. Verdiego, „Potępienia Fausta” H. Berlioza, „Dziadka do orzechów” P. Czajkowskiego oraz „Don Carlosa” G. Verdiego. Prowadził także spektakle repertuaru bieżącego. Został laureatem programu Instytutu Muzyki i Tańca „dyrygent-rezydent”, w ramach którego, w sezonie 2015/2016, współpracował z Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego w Zamościu.
W 2016 roku brał udział w 7° Concorso Internazionale per Direttori d’Opera “Luigi Mancinelli” (Orvieto, Włochy) oraz w VI Ogólnopolskim Konkursie Młodych Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego (Białystok). W tym samym roku uczestniczył w międzynarodowych kursach mistrzowskich w Lusławicach pod okiem światowej sławy prof. Jormy Panuli, gdzie czynnie prowadził Sinfoniettę Cracovię podczas koncertu finałowego.
Doświadczenie zawodowe zdobywał z Zespołem Opery Nova, Zespołem Spazio Musica w Orvieto, Operą Śląską, Operą i Filharmonią Podlaską, Filharmonią Pomorską, Polską Filharmonią Sinfonia Baltica, Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego w Zamościu, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Sinfoniettą Cracovią, Capellą Bydgostiensis, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku oraz Orkiestrą Symfoniczną Państwowego Zespołu Szkół Muzycznych im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy.
Asystował dyrygentom takim jak: Grzegorz Berniak, Kai Bumann, Maciej Figas, Michał Klauza, Andrzej Knap, Wojciech Rajski, Zygmunt Rychert, Piotr Wajrak, Tadeusz Wicherek, Henryk Wierzchoń, Jerzy Wołosiuk.
Aktywnie promuje twórczość młodych polskich kompozytorów. W 2012 roku uczestniczył w koncercie kompozytorskim zorganizowanym w Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie przygotował i zadyrygował utworem „Subtilia” Michała Gronowicza.
W 2014 roku brał udział w przygotowaniu prawykonania „Koncertu na wiolonczelę, orkiestrę i dźwięki elektroniczne” Marcina Gumieli. W ramach programu dyrygent-rezydent przygotował prawykonania utworów Marcina Gumieli: „Koncertu na akordeon i orkiestrę symfoniczną” oraz „Suity etnicznej”, a także poprowadził jego „Koncert na wiolonczelę, orkiestrę i dźwięki elektroniczne”.
KATARZYNA JARACZ
Absolwentka wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu solowego dr hab. Małgorzaty Greli (2014). Swoje umiejętności wokalne doskonaliła podczas kursów mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: Helenę Łazarską, Olgę Pasiecznik, Marka Rzepkę, Maję Nosowską, Urszulę Kryger.
Można ją było usłyszeć m.in. w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie, Teatrze Horzycy i Dworze Artusa w Toruniu czy podczas Wawer Music Festiwal w Warszawie.
Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Mykoła Diadiura, Sławomir Chrzanowski, Piotr Sułkowski, Jerzy Swoboda, Zygmunt Rychert, Damian Borowicz.
W 2012 roku zadebiutowała na deskach sali kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy partią Elisetty w „Potejemnym małżeństwie” D. Cimarosy.
Jest finalistką IX Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej „Złote Głosy”.
Obecnie prowadzi ożywioną działalność koncertową na terenie całego kraju.
TOMASZ GLUSKA
Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie trąbki prof. Romana Grynia. Brał udział w konkursach, m.in. w Ogólnopolskim Festiwalu Trębaczy w Kaliszu, Międzynarodowym Konkursie Gry na Instrumentach Dętych Blaszanych w Gdańsku czy Konkursie o stypendium Yamahy. Został laureatem III Międzynarodowego Konkursu Gry na Instrumentach Dętych Blaszanych w Gdańsku, w którym otrzymał wyróżnienie oraz nagrodę ufundowaną przez Urząd Miejski w Gdańsku. Uczestniczył w wielu kursach, prowadzonych przez wybitnych trębaczy i pedagogów, takich jak np.: Andrew Balio, Konradin Groth, Richard Giangiulio, Richard Carson Steuart, Manfred Bockschweiger, Wolfgang Bauer, Gabriele Cassone. Od 2005 pracuje jako trębacz Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Prowadzi aktywną działalność koncertową zarówno w charakterze solisty, jak i muzyka kameralisty. Jest pedagogiem w klasie trąbki w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy. Współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami (m.in. Capella Bydgostiensis, Triumphal Brass, El-Jazz Big Band). Ma na swoim koncie występy tak w kraju, jak i za granicą oraz nagrania płytowe z zespołami wykonującymi muzykę klasyczną, jazzową i rozrywkową. Prowadzi kursy dla trębaczy i pedagogów oraz konsultacje metodyczne dla uczniów i pedagogów w placówkach oświatowych na terenie kraju. W 2016 w bydgoskiej Akademii Muzycznej obronił pracę doktorską i otrzymał tytuł doktora sztuk muzycznych.
ORKIESTRA KAMERALNA CAPELLA BYDGOSTIENSIS to etatowy zespół Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Wystąpiła na najbardziej znaczących estradach Polski i Europy, w salach tak prestiżowych, jak: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Konserwatorium im. Czajkowskiego w Moskwie, Schauspielhaus w Berlinie, Schloss Mirabell w Salzburgu, Pałac Królewski w Sztokholmie, El Escorial w Hiszpanii, w Sali Radia Holenderskiego w Utrechcie, na Zamku Królewskim w Warszawie, w Auli Leopoldinum we Wrocławiu czy Filharmonii Lwowskiej. Z orkiestrą, w uznaniu jej kunsztu bardzo chętnie koncertowali najwięksi soliści i dyrygenci. Capella Bydgostiensis dokonała licznych nagrań płytowych dla wytwórni polskich, holenderskich, hiszpańskich, a także nagrań radiowych i telewizyjnych. Jednym z ciekawszych przedsięwzięć ostatnich lat było kilkutygodniowe tournée orkiestry w Brazylii w 2010, 2011 i 2012. W 2012 Capella Bydgostiensis nagrała CD (DUX) pod dyrekcją J.M. Florência z udziałem brazylijskiej skrzypaczki Marii F. Krug. W 2014 orkiestra zagrała w Filharmonii Berlińskiej. Z okazji obchodzonego w 2013 jubileuszu 60-lecia Filharmonii Pomorskiej w 2014 ukazały się dwie nowe płyty Capelli: pt. Ave Maria nagrana we współpracy ze znakomitą sopranistką Barbarą Kubiak oraz album pt. Grażyna Bacewicz: Symphony for String Orchestra (Ewa Kupiec – fortepian, Mariusz Smolij – dyrygent). To CD nagrane dla cenionej i szeroko znanej w świecie firmy Naxos otrzymało nagrodę Fryderyk 2015 w kategorii Najlepszy album polski za granicą. W marcu 2015 bydgoscy kameraliści wystąpili w Konzertahalle C.Ph.E Bach we Frankfurcie nad Odrą z okazji 200 lat Singakademie Frankfurt (Oder). W 2017 Capella Bydgostiensis obchodziła jubileusz 55-lecia, z tej racji zespół otrzymał od Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego – Medal Unitas Durat Palatinatus Cuiaviano-Pomeraniensis oraz nagrodę za całokształt działalności.