Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

Estrada młodych

23 maja - 18:30 - 20:00

Miejsce koncertu: Sala koncertowa FKWL

MAGDALENA GŁĘBOCKA – śpiew
Laureatka Grand Prix w XVII Ogólnopolskim Konkursie Krasomówczym im. Hanki Bielickiej „Radość spod kapelusza” (Łomża)

EMILIA LINKA – skrzypce
Laureatka II miejsca w IV Konkursie Skrzypcowym Muzyki Polskiej im. Wandy Wiłkomirskiej (Częstochowa)

ZOFIA OLESIK – skrzypce
Laureatka I nagrody w XV Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. K. Lipińskiego i H. Wieniawskiego (Lublin)

SZYMON KAROL KRAJEWSKI – skrzypce
Laureat I nagrody oraz nagrody specjalnej w Scandinavian International Instrumental Music Competition (Turku / Finlandia)

MATEUSZ GĘBSKI – wiolonczela
Laureat III nagrody w 14. Jan Vychytil International Cello Competition – GMHS (Praga / Czechy)

JÓZEF DOMŻAŁ – fortepian
Laureat I miejsca w The Chopin 1st International Piano Competition for Children and Young Pianists (Istanbuł / Turcja)

Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
PRZEMYSŁAW FIUGAJSKI – dyrygent

 

Bilety w cenie od 10 zł do 25 zł

Kup bilet – link interticket
obraz link kup bilet

CENY BILETÓW:
1. Bilet normalny – 25 zł

2. Bilet ulgowy – 20 zł – przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
a) przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu *:
– emerytom i rencistom
– rodzicom lub opiekunom dziecka
– osobom dorosłym posiadającym Kartę Dużej Rodziny
– posiadaczom odznaki „Zasłużony działacz kultury”
– osobom niepełnosprawnym, które nie wymagają wsparcia opiekuna – NIE DOTYCZY KONCERTÓW SPECJALNYCH
b) przysługuje:
– nauczycielom szkół muzycznych
– grupom zorganizowanym powyżej 15 osób
– opiekunom osób niepełnosprawnych

3. Bilet specjalny – 10 zł – przysługuje, za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
a) przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu *:
– uczniom i studentom do 25 roku życia
– dzieciom posiadającym Karty Dużej Rodziny
– innym grupom na podstanie zarządzenia Dyrektora FKWL

* Dokument upoważniający do zakupu biletu zniżkowego należy okazywać przed wejściem na koncert.

 

MAGDALENA GŁĘBOCKA
Uczennica I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży, laureatka wielu konkursów m.in. I miejsca w XXX Festiwalu Piosenki Patriotycznej i Poezji Patriotycznej w Suwałkach (2022), I miejsca w XVI Ogólnopolskim Konkursie Krasomówczym im. Hanki Bielickiej „Radość spod kapelusza” (Łomża), Grand Prix w XVII Ogólnopolskim Konkursie Krasomówczym im. Hanki Bielickiej „Radość spod kapelusza” (Łomża). Poza śpiewem jej pasją jest aktorstwo, próbowanie nowych przepisów kulinarnych i joga.

 

 

 

EMILIA LINKA
Urodziła się 20 lipca 2009 roku w Lublinie. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku sześciu lat w P S M I i II stopnia im. Wandy Kossakowej w Sanoku. W 2021 roku ukończyła szkołę I stopnia z wyróżnieniem w klasie mgr Grażyny Dziok, naukę kontynuuje w Z P S M nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie w klasie prof. Łukasza Błaszczyka.
Jest laureatką 38 międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów skrzypcowych.
W uznaniu wybitnych osiągnięć artystycznych Emilia otrzymała w roku 2021, 2022 i 2023 Stypendium Zarządu Województwa Podkarpackiego, w ramach programu „Nie zagubić talentu”.
W roku 2022 i 2023 otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Najważniejsze osiągnięcia z ostatnich trzech lat:
I nagroda na XIX Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym „Janko Muzykant”Sochaczew 2021 r.
I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Opus” Kraków 2021 r. i 2022 r.
II nagroda na IX Międzynarodowym Konkursie im. Janiny Garści Stalowa Wola 2021 r.
II nagroda na III Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym w Lublinie „Jak Wieniawski” 2021 r.
I nagroda i nagroda specjalna za najlepsze wykonanie utworu słowackiego kompozytora na 24 Międzynarodowym Konkursie im.B.Warchala „Talents for Europe” w Dolnym Kubinie 2021 r.
II nagroda na IX Młodzieżowym Konkursie na Skrzypce Solo im. T. Wrońskiego w Tomaszowie Mazowieckim 2022 r.
I nagroda w XVI Ogólnopolskim Konkursie Młodych Instrumentalistów im. Stefanii Woytowicz Jasło 2022 r.
GRAND-PRIX na International Music Competition „Talents of the World” Polska-Ukraina 2022 r.
I nagroda w XXV Międzynarodowym Konkursie im. B.Warchala „Talents for Europe”Dolny Kubin 2022 r.
II nagroda w Międzynarodowym IV Konkursie Skrzypcowym Muzyki Polskiej im. Wandy Wiłkomirskiej Częstochowa 2022 r.
GRAND-PRIX w VI Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Jadwigi Kaliszewskiej Poznań 2022 r.
I nagroda w Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Smyczkowych Elbląg 2023r. II nagroda w XX Konkursie Skrzypcowym „Janko Muzykant”Sochaczew 2023 r.
GRAND-PRIX w XVIII Żyrardowskich Spotkaniach Skrzypcowych Żyrardów 2023 r.
I nagroda w V Międzynarodowym Konkursie Muzycznym OPUS Kraków 2023 r.
I nagroda w XXVI Międzynarodowym Konkursie im. Bohdana Warchala „Talents for Europe” Dolny Kubin, Słowacja 2023 r.
I nagroda na X Młodzieżowym Konkursie na Skrzypce Solo im. T. Wrońskiego w Tomaszowie Mazowieckim 2024 r.,
I nagroda na XVII Ogólnopolskim Forum Młodych Instrumentalistów Rybnik 2024 r.

ZOFIA OLESIK
18-letnia skrzypaczka, pochodząca z Katowic. Uczy się w Poznaniu u profesora Marcina Baranowskiego w poznańskiej „Szkole Talentów”.
Zofia gra na skrzypcach od szóstego roku życia, gdy miała 7 lat, wzięła udział w swoim pierwszym konkursie skrzypcowym. Był to konkurs o randze międzynarodowej, na którym mała artystka zajęła I miejsce. Gra na skrzypcach stała się jej wielką pasją, którą rozwija poprzez udział w wielu przedsięwzięciach artystycznych.
Jest laureatką najbardziej prestiżowego wyróżnienia adresowanego do młodych polskich artystów – Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego MŁODA POLSKA (2019 r.), jest też wieloletnią stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci i laureatką stypendium Prezesa Rady Ministrów. Na swoim koncie ma Nagrody Prezydenta Miasta Katowice i Marszałka Województwa Wielkopolskiego.
Swój warsztat doskonali na wielu kursach i warsztatach skrzypcowych, m.in. w New England Conservatory w Bostonie w USA w ramach międzynarodowego programu stypendialnego Morningside Music Bridge, gdzie w tym roku wybiera się już po raz kolejny, aby pracować z takimi znakomitościami jak William van der Sloot, Midori czy Noah Bendixa-Bargley, odbywała też lekcje mistrzowskie u Prof. Michaela Vaimana, prof. Florina Croitoru, czy prof. Ulfa Schneidera.
Jest koncertmistrzynią międzynarodowej orkiestry młodzieżowej Eastgate Youth Orchestra, z którą odbyła 2 trasy koncertowe. Współpracowała też Młodzieżową Akademicką Orkiestrą Symfoniczną Ukrainy (MASO) „Słobożański” z Charkowa. W 2022 r. brała udział w ogólnopolskiej trasie koncertowej wraz z tym znakomitym zespołem muzyków, a w 2023 r. wzięła udział w koncercie z okazji jubileuszu 10-lecia Europejskiego Centrum Muzyki. W lipcu 2023 r. otrzymała zaproszenie do udziału w Letniej Akademii Muzyki oraz PROJEKTU PENDERECKI z udziałem Filharmoników Wiedeńskich w ECM w Lusławicach. Tam też w kwietniu 2023 r. wystąpiła z solowym recitalem w ramach cyklu „Prezentacje”, dedykowanego najzdolniejszym młodym muzykom.
Jej wysiłki zaowocowały też wieloma nagrodami na renomowanych konkursach skrzypcowych. W 2023 r. Zofia zdobyła GRAND PRIX na 1st All Ukrainian Festival-Competition „Maestro dell’ Arco” w Kijowie na Ukrainie, w 2021 roku otrzymała I nagrodę na jubileuszowej XV edycji renomowanego międzynarodowego konkursu adresowanego do młodych skrzypków – Konkursu im. Karola Lipińskiego i Henryka Wieniawskiego w Lublinie. Jej osiągnięcia to także II nagroda na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Kreutzer International Competition w Brukseli (2021 r.), GRAND PRIX na III Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym „Jak Wieniawski” (2021 r.), I nagroda na XI Ogólnopolskim Konkursie Młodych Skrzypków im. St. Serwaczyńskiego w Lublinie (2020 r.)
W ostatnich latach młoda artystka koncertowała także jako solistka. W 2023 roku jako solistka wykonała partię skrzypiec w koncercie na skrzypce i obój J. S. Bacha z towarzyszeniem Międzynarodowej Orkiestry Młodzieżowej Eastgate Youth Orchestra. Wystąpiła też z towarzyszeniem Orkiestry Kameralnej Capella Bydgostiensis pod dyrekcją Marty Szymańskiej wykonując partię skrzypiec w Symfonii Koncertującej Es-Dur W.A. Mozarta.
Z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Zabrzańskiej pod dyr. Sławomira Chrzanowskiego zagrała koncert skrzypcowy J. Sibeliusa. W roku 2022 wystąpiła w charakterze solistki z towarzyszeniem zespołu kameralnego koncertu skrzypcowego „Zima” Antonio Vivaldiego podczas koncertu „Bellezza a grazia – muzyka doby włoskiego renesansu i baroku” w Muzeum Narodowym w Poznaniu. Przypadło jej tez w udziale światowe prawykonanie w charakterze solistki z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej Filharmonii Zabrzańskiej Symfonii „Koła Czasu” – utworu napisanego specjalnie na 100-lecie nadania praw miejskich Zabrzu. Występowała zarówno solo jak i z zespołem kameralnym w New England Conservatory w Bostonie.

SZYMON KAROL KRAJEWSKI
Urodził się w 2006 roku. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 7 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Zambrowie pod kierunkiem pani Marioli Zalewskiej. Obecnie jest uczniem V klasy II stopnia w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Łomży w klasie pani Moniki Zarzyckiej.
Jest laureatem wielu prestiżowych konkursów w Polsce jak i za granicą. Do jego największych osiągnięć z ostatnich kilku lat należą: I nagroda na Scandinavian International Instrumental Music Competition (Finlandia, Turku 2023 r.) w kategorii skrzypce oraz nagroda specjalna za najlepsze wykonanie utworu kompozytora współczesnego, I nagroda na II International Viennese Spring Music Competition (Austria, Wiedeń 2022 r.), II nagroda na X Młodzieżowym Konkursie na Skrzypce Solo im. Tadeusza Wrońskiego w Tomaszowie Mazowieckim w 2024 r., III nagroda na V Międzynarodowym Konkursie Muzyki Polskiej im. Wandy Wiłkomirskiej w Częstochowie w 2023 r., III nagroda na Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Smyczkowych w Elblągu w 2023 r., II nagroda na VII Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Jadwigi Kaliszewskiej w Poznaniu w 2024, II nagroda na IX Młodzieżowym Konkursie na Skrzypce Solo im. Tadeusza Wrońskiego w Tomaszowie Mazowieckim w 2022 r. oraz III nagroda na V Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym “Jak Wieniawski” w Lublinie w 2023 r.
Doskonalił swoje umiejętności podczas licznych mistrzowskich kursów u wybitnych skrzypków-profesorów m.in.: Vadima Brodskiego, Andrzeja Konstantego Kulki, Romana Lasockiego, Marii Machowskiej, Mateusza Kasprzaka-Łabudzińskiego, Anny Wandtke-Wypych, Mariusza Patyry, Andrzeja Grudnia i Edwarda Zienkowskiego.
Występował trzykrotnie (w latach: 2023, 2018 i 2017) jako solista z Filharmonią Kameralną im. Witolda Lutosławskiego w Łomży wykonując m.in. Koncert skrzypcowy D-dur Ludwiga van Beethovena. Miał zaszczyt wystąpić na Koncercie “Gala Trzech Dekad” z okazji 30-lecia Centrum Ignacego Jana Paderewskiego w Kąśnej Dolnej w duecie z Vadimem Brodskim, na XVIII i XIX Międzynarodowym Festiwalu Kameralistyki “Sacrum et Musica”, XV Ełckich Koncertach Muzyki Organowej i Kameralnej (recital solowy), na Koncertach Galowych 46., 48., i 49. Międzynarodowego Kursu Muzycznego im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie, na Koncercie Galowym 25. Międzynarodowego Kursu Interpretacji Muzycznej im. Barbary Halskiej w Nowym Sączu, na Koncercie “Mistrz i uczniowie” z Marią Machowską i Grzegorzem Skrobińskim podczas 49. Międzynarodowych Kursów Muzycznych im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie oraz na Koncercie Galowym XXII Janowieckich Interpretacji Muzyki im. Jakuba Walaska (w duecie z Marią Machowską). Był również koncertmistrzem orkiestry na Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie i Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Nowym Sączu.
W kręgu jego zainteresowań muzycznych oprócz sztuki wiolinistycznej znajduje się również kompozycja. W tej dziedzinie pobiera nauki u ad. dr Grażyny Paciorek-Draus. Komponuje głównie utwory przeznaczone na instrumenty smyczkowe jak i fortepian, zainspirowane wpływem minimalizmu, Tintinnabuli, spektralizmu, punktualizmu, nowej złożoności i postmodernizmu, oraz twórczości takich kompozytorów jak: J. Adams, A. Pärt, P. Glass, I. Stravinsky. Do tej pory udało mu się stworzyć m.in.: dwa kwartety smyczkowe, “Divertimento” na trio fortepianowe, Koncert na skrzypce i smyczki, dwie Suity na skrzypce solo, Sonatę na skrzypce solo, Sonatę na skrzypce i fortepian, kadencję do Koncertu skrzypcowego D-dur L. van Beethovena, kadencję do Koncertu skrzypcowego G-dur W.A. Mozarta oraz kilka miniatur na skrzypce i fortepian.
Jest dwukrotnym stypendystą Marszałka Województwa Podlaskiego dla uczniów uzdolnionych artystycznie za wyróżniające się osiągnięcia (w 2023 r. i 2024 r.).
Szymon gra na mistrzowskim instrumencie wykonanym przez wybitnego niemieckiego lutnika Johanna Augustina Wagnera w 2014 r. w Walsdorfie.

MATEUSZ GĘBSKI
Urodził się w 2006 r. w rodzinie muzyków. Naukę gry rozpoczął w wieku lat sześciu podczas Międzynarodowych Kursów Muzycznych im. Z. Brzewskiego w Łańcucie w klasie skrzypiec profesor petersburskiego Konserwatorium – Walentyny Jakubowskiej. Nie chcąc czynić konkurencji swojej starszej siostrze zmienił instrument na wiolonczelę wstępując do Szkoły Muzycznej im. Emila Młynarskiego przy ul. Miodowej w Warszawie, od początku ucząc się na wiolonczeli w klasie cenionego nauczyciela gry początkowej Pani Ewy Groblewskiej.
W 2019 r. zdał do elitarnej Szkoły im. Zenona Brzewskiego w Warszawie kontynuując naukę w klasie prof. Piotra Hausenplasa a od roku również w klasie prof. Stanisława Firleja.
Swoje umiejętności wiolonczelowe Mateusz pogłębiał podczas Międzynarodowych Kursów Muzycznych w Łańcucie, Zimowej Akademii Muzyki w Lusławicach, Janowieckich Interpretacji Muzyki oraz podczas Stringtime Niederrhein Streich Akademie w Goch (Niemcy) pod kierunkiem znamienitych profesorów: Stanisława Firleja, Gottharda Poppa, Clausa Reicharda i Andrzeja Orkisza.
Swój pierwszy publiczny koncert wiolonczelista wykonał w 2013 r. w Studio koncertowym PR im. W. Lutosławskiego S1 i od tamtego czasu miał zaszczyt grać w prestiżowych salach m.in.: Sali Balowej Zamku w Łańcucie, Sali Wielkiej Zamku Królewskiego w Warszawie, Kultur- und Kongresszentrum Kastell Goch (Niemcy), Sali koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina oraz podczas 5. Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego w Rożyńsku.
Mateusz Gębski jest laureatem czołowych miejsc w Konkursach wiolonczelowych m.in.: XXVI Ogólnopolskich Konfrontacjach Wiolonczelowych w Bydgoszczy, I Konkursie Instrumentalnym w Warszawie, XII Konkursie Duetów „Duettino”, 20. Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowo-Kontrabasowym w Malborku, Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym „Młody Polski Wiolonczelista” w Bochni, 14. Jan Vychytil International Cello Competition w Pradze, Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Smyczkowych w Elblągu.
Młody wiolonczelista jest stypendystą Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2023), Prezesa Rady Ministrów (2023), Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej (2022,2023) oraz innych nagród.
Gra na instrumencie polskiego lutnika Wojciecha Topy z 2020 r.

JÓZEF DOMŻAŁ
Urodził się w 2003 roku w Warszawie w rodzinie muzyków. W 2022 roku ukończył z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie fortepianu Wilii Ochockiej-Janusz i podjął studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie fortepianu prof. Wojciecha Świtały oraz klasie kompozycji dr hab. Tomasza Jakuba Opałki. Od października tego roku jest w klasie fortepianu dr hab. Konrada Skolarskiego. Od 12 roku życia doskonali sztukę improwizacji fortepianowej pod okiem Tomasza Januchty.
Jest laureatem konkursów o zasięgu krajowym i międzynarodowym, m.in. I miejsca oraz nagrody specjalnej na XXI Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym pod patronatem MKiDN w Koninie, I miejsca na II Ogólnopolskim Konkursie „Ignacy Jan Paderewski” w Poznaniu oraz I miejsca i szeregu nagród specjalnych na I Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim dla Młodych Pianistów w Stambule. W 2024 roku został laureatem nagrody specjalnej na II Międzynarodowym Konkursie Improwizatorskim im. René Aronsa w Antwerpii.
Koncertował w prestiżowych salach koncertowych w kraju (wśród nich sala koncertowa Filharmonii Narodowej, Filharmonia Zielonogórska, sale koncertowe Akademii Muzycznych w Bydgoszczy, Katowicach, Krakowie i Poznaniu, sala koncertowa Zamku Królewskiego w Warszawie, studio S1 Polskiego Radia, sala koncertowa Europejskiego Centrum Muzyki w Lusławicach, sala Pałacu na Wodzie w Łazienkach Królewskich, willa ATMA Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Dom Urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli, Ośrodek Chopinowski w Szafarni), występuje również regularnie za granicą: w Steingraeber-Haus w Bayreuth (Niemcy), Royal Conservatoire Antwerp (Belgia), sali Teatro degli Industri w Grosseto (Włochy), sali koncertowej „Cemal Reşit Rey” w Stambule (Turcja), sali koncertowej Haedam w Daegu (Korea Południowa), siedzibie Polskiej Akademii Nauk w Wiedniu (Austria), a także w salach koncertowych w Łotwie i na Litwie. Jego kompozycje doczekały się prawykonań w salach Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy i Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina oraz salach koncertowych Seoul Arts Center i Daegu Concert House w Korei Południowej.
Swoje umiejętności doskonali biorąc udział w licznych warsztatach, pracując pod okiem wybitnych profesorów, takich jak Arie Vardi, Alexander Gavrylyuk, Vanessa Latarche, Vincenzo Balzani, Roland Krüger, Andrzej Jasiński, Wojciech Kocyan, Paweł Zawadzki, Sergei Tarasov, Olga Łazarska, Andrzej Tatarski, Karol Radziwonowicz, Maria Szwajgier-Kułakowska. Występował i brał czynny udział w kursach mistrzowskich w ramach 77. Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju, występował również na festiwalu pianistycznym „Chopin en Vacances” oraz Festiwalu „Chopinowskie Interpretacje Młodych” w Koninie-Żychlinie.
Współpracował z Orkiestrą Filharmonii Zielonogórskiej pod batutą Radosława Dronia, dokonując z nią cyklu wykonań „Karnawału Zwierząt” Camille’a Saint-Saënsa, w duecie z Krzysztofem Wiercińskim. Jako kompozytor i aranżer Józef współpracuje z różnymi zespołami, wśród nich Ensemble Sonore, Camerata Daegu, Warszawska Orkiestra Studentów.
W 2023 roku nakładem wytwórni muzycznej DUX ukazała się płyta zawierająca jego autorskie reorkiestracje koncertów fortepianowych Chopina, w wykonaniu Radosława Sobczaka oraz Podlaskiej Orkiestry Kameralnej, pod dyrekcją Kazimierza Dąbrowskiego.
Był stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci oraz dwukrotnie otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne.

PRZEMYSŁAW FIUGAJSKI
Dyrygent, dyrektor artystyczny Filharmonii Gorzowskiej. Studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie dyrygenturę w klasie prof. Tomasza Bugaja oraz klawesyn w klasie prof. Elżbiety Stefańskiej. Dysponuje rozległym repertuarem symfonicznym i operowym ze szczególnym uwzględnieniem muzyki XVIII oraz XX i XXI wieku. Występował z większością polskich orkiestr. Poprowadził wiele prawykonań, występując na międzynarodowych festiwalach: Write & Play, Aksamitna Kurtyna, Międzynarodowe Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Audio Art, Warszawska Jesień, Muzyka na szczytach, Andrzej Nikodemowicz – czas i dźwięk. W listopadzie 2007 roku nagrał dla Polskiego Wydawnictwa Audiowizualnego Ładnienie Pawła Mykietyna (z Jerzym Artyszem jako solistą; płyta zawierająca to nagranie zdobyła dwie nagrody Fryderyk 2009). Jego płyta z muzyką symfoniczną Wojciecha Ziemowita Zycha nagrana z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku dla wytwórni Dux, zdobyła w 2010 roku wyróżnienie Supersonic przyznawane przez wychodzące w Luksemburgu pismo „Pizzicato”. Także dla wytwórni Dux nagrał ze Śląską Orkiestrą Kameralną oraz Orkiestrą i Chórem Filharmonii Śląskiej w Katowicach utwory na płyty monograficzne kompozytorów: Michała Dobrzyńskiego (2012) i Agnieszki Stulgińskiej (2013).
Od 2003 do 2017 roku pracował jako etatowy dyrygent w Warszawskiej Operze Kameralnej, gdzie uczestniczył w realizacjach kilkunastu oper, odnosząc wiele sukcesów i współpracując z plejadą wybitnych polskich wokalistów. Prowadził przedstawienia w Polskiej Operze Bałtyckiej w Gdańsku, Operze Wrocławskiej, Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie, Operze na Zamku w Szczecinie, Operze Lubelskiej. W latach 2016-2018 był członkiem rady artystycznej Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. W sezonie 2017/18 kierował działającą w ramach Filharmonii Lubelskiej orkiestrą barokową Konfraternia Caper Lublinensis, osiągając z nią w krótkim czasie wysoki poziom artystyczny i prezentując lubelskim melomanom arcydzieła baroku i klasycyzmu. W latach 2018-2022 pełnił funkcję kierownika muzycznego Teatru Muzycznego w Lublinie, w którym przygotował m. in. znakomicie przyjęte przez publiczność i krytykę premiery rewii Czy można w taką noc… zakochać się?, operetki Kraina uśmiechu F. Lehára oraz musicalu Hallo Szpicbródka wg filmowego scenariusza L. Starskiego.

Szczegóły

Data:
23 maja
Godzina:
18:30 - 20:00
Kategoria Wydarzenie:

Miejsce wydarzenia

Sala koncertowa FKWL
ul. Zawadzka 1
Łomża,
+ Google Map