NAO MIENO
Nao Mieno urodziła się 29 listopada 1994 roku w Hyogo w Japonii. Ukończyła Tokyo University of the Arts oraz Tokyo University of Arts Graduate School. Obecnie studiuje na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu Bronisławy Kawalli.
Jest zwyciężczynią wielu konkursów pianistycznych, między innymi II nagrody na PTNA Piano Competition, Grand prix na Sengawa Piano Audition, I nagrody na Chopin International Piano Competition ASIA.
Koncertuje na całym świecie od Japonii i Tajwanu aż po Austrię i Polskę. Najczęściej jednak koncertuje w Japonii, grając recitale między innymi w takich salach jak: La Folle Journée Tokyo, Nippon Foundation, All Chopin Recital in Hyogo Prefecture Citizens’ Hall. W Polsce wykonała recital w 100. rocznicę ustanowienia relacji dyplomatycznych pomiędzy Polską i Japonią.
Występowała z wieloma znakomitymi orkiestrami, wśród których są: Japan Philharmonic Orchestra, Tokyo Symphony Orchestra, Nishinomiya Symphony Orchestra oraz Hyogo Prefectural Nishinomiya High School Orchestra.
Uczestniczyła w kursach mistrzowskich 18th Hamamatsu International Piano Academy oraz 1st Chopin International Master Class. Współpracowała z takimi profesorami jak: Hiroshi Arimori, Chiharu Sakai, Sumiko Ikeda, Syuji Tanaka.
ARTUR PACHLEWSKI
Należy do grona najwybitniejszych polskich klarnecistów ostatnich lat. Artyści z którymi współpracował oraz krytycy muzyczni podkreślają swój podziw dla znakomitej techniki instrumentalnej, wielkiej muzykalności oraz wyjątkowej wszechstronności, która pozwala muzykowi na swobodne poruszanie się zarówno po obszarach muzyki klasycznej, romantycznej jak i współczesnej.
Artur Pachlewski pochodzi z rodziny o wielopokoleniowej tradycji muzycznej sięgającej XIX wieku. Jako jedyny Polak ukończył studia koncertowe w klasie prof. Eduarda Brunnera w Niemczech. Jest także absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej i European Mozart Academy. Występował jako solista i kameralista w wielu krajach Europy (m.in. festiwale Mozart Foundation, Kronos Quartet i Luciano Berio…) i na najważniejszych festiwalach w kraju, współpracując z takimi artystami, jak: Michael Chance, David Crane, Szabolcs Esztényi, Jules Gale, Fabián Panisello, Bartosz Koziak, Szymon Krzeszowiec, Rafał Kwiatkowski, Oriol Romani, Piotr Sałajczyk, Tomasz Strahl, Ernst Würdinger oraz kwartety – Wilanów, Śląski, Camerata, Royal, Gessler, Dafô. Nagrywał m.in. dla: Polskiego Radia, niemieckiego radia SR, rozgłośni BBC, firm fonograficznych – Dux, Legato, Musica Sacra, Sony, NAXOS… Płyta z jego udziałem zdobyła Supersonic Pizzicato Award w Luksemburgu, inne były trzykrotnie nominowane do nagrody FRYDERYK.
Występował z koncertami i nagrywał solistyczny repertuar klarnetowy od Telemanna przez Mozarta i Pendereckiego do młodych kompozytorów współczesnych m.in. z Filharmonią Narodową (K. Urbański/A. Wit), NOSPR (K. Penderecki), Polską Orkiestrą Radiową (Ł. Borowicz, M. Nałęcz-Niesiołowski, M. Wolińska), Orkiestrą Kameralną Wratislavia (J. Stanienda), Capellą Bydgostiensis (J. M. Zarzycki), Filharmonią Śląską (M. J. Błaszczyk), Warszawskimi Solistami Concerto Avenna (A. Mysiński, J. Maksymiuk), Kammerorchester Ricercare (A. Mayer), BBC Singers (S. Joly)…
Artysta chętnie i z zaangażowaniem podejmuje się prawykonań najnowszych kompozycji – polskich i zagranicznych, których ma na swoim koncie kilkadziesiąt.
Oprócz klasycznej działalności koncertowej i fonograficznej Artur Pachlewski stara się także popularyzować sztukę gry na klarnecie i klarnecie basowym, m.in.: prowadząc klasę swojego instrumentu w ZPSM nr 1 w Warszawie, wykładając na kursach muzycznych, biorąc udział w pracach komisji konkursowych, recenzując wydawnictwa muzyczne (m.in. dla CEA), nagrywając muzykę filmową, uczestnicząc w projektach muzyki improwizowanej oraz podejmując wyzwania naukowe (uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych).
Artur Pachlewski jest założycielem zespołu Consonare per Varsavia oraz Orchestra di Otto.
Artysta gra na instrumentach francuskiej firmy LEBLANC.
www.arturpachlewski.com
ELBLĄSKA ORKIESTRA KAMERALNA
(fot. Krzysztof Mystkowski)
Elbląska Orkiestra Kameralna to instytucja kultury, która została założona w 2007 roku i od tego czasu stanowi artystyczną wizytówkę miasta i regionu. Jej znak rozpoznawczy to różnorodny repertuar, który obejmuje najwybitniejsze dzieła mistrzów baroku, klasycyzmu, romantyzmu i XX wieku, realizowany przy współpracy z wybitnymi artystami polskimi i zagranicznymi, by wspomnieć Jerzego Maksymiuka, José Maria Florêncio, Artura Andrusa, Grzegorza Turnaua, Krzesimira Dębskiego, Szymona Nehringa, Leszka Możdżera, Kaia Bumanna, Marcina Zdunika, Alicję Węgorzewską czy Alexandra Humalę.
EOK realizuje szereg projektów, służących popularyzacji muzyki klasycznej i współczesnej. Jednym z najważniejszych stał się Festiwal „Muzyka Polska na Żuławach” (od 2018 roku „Muzyka Polska na Warmii i Żuławach”), którego ideą jest prezentacja najsłynniejszych dzieł rodzimej kameralistyki w zabytkowych wnętrzach gotyckich kościołów regionu. 7 edycji Festiwalu przyciągnęło około 19 000 słuchaczy.
Instytucja uczestniczyła też w licznych festiwalach międzynarodowych, promując dorobek polskich kompozytorów m.in. w Kiszyniowie (XXV Międzynarodowy Festiwal „Zilele Muzicii Noi”), Tallinie i Tartu (XV Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej “Afekt”), Tbilisi (Międzynarodowy Festiwal Muzyki „Autumn Tbilisi”), Reykjaviku (Międzynarodowy Festiwal “Dark Music Days”) czy Lewoczy (Festiwal „Indian Summer in Levoca”).
Orkiestra prowadzi również działalność nagraniową. Dzięki nawiązaniu współpracy z Krzysztofem Herdzinem powstała płyta “Krzysztof Herdzin – Concerto and Concertino”, której premiera odbyła się we wrześniu 2018. Zostały na niej zarejestrowane dwa utwory z udziałem Orkiestry: “Koncert podwójny na altówkę, saksofon altowy i orkiestrę symfoniczną” oraz “Concertino na trio stroikowe i smyczki”. Album został nominowany, w dwóch kategoriach, do Fryderyków 2019: “Album Roku Muzyka Współczesna” oraz “Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej”.
Z kolei współpraca z Leszkiem Możdżerem zaowocowała zarejestrowaniem utworu (specjalnie skomponowanego dla EOK) “Preludium i fuga na orkiestrę smyczkową”, który znalazł się na płycie “The Very Best Of Leszek Możdżer”. Ponadto, EOK ma w dorobku albumy: „Mercadante Doppler Karłowicz” (2011) oraz „Rynek” (2012, nagrana we współpracy z Ryszardem Rynkowskim).