HANNA TURONEK
Absolwentka Akademii Muzycznej im.F.Chopina w Warszawie w klasie fletu prof. Elżbiety Gajewskiej.
Laureatka krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych: w Rzymie, Barcelonie, Duino i w Krakowie .
Jeszcze jako wyróżniająca się studentka została zaproszona do współpracy z orkiestrą Sinfonia Varsovia. Współpraca ta zaowocowała przyznaniem artystce tytułu muzyka-solisty.
Z orkiestrą Sinfonia Varsovia koncertowała niemal we wszystkich krajach Europy, w Azji, Ameryce Półn. i Płn. i Australii pod batutą wybitnych osobowości artystycznych takich jak : Lord Y.Menuhin, Ch.Dutoit, K.Penderecki, V.Gergiev, J.Semkow, H.Graf, L.Maazel, B.Weil, J.Maksymiuk, J.Kaspszyk, V-S.Gertenbach i inni…
Specjalizuje się w grze na flecie piccolo wykonując na tym instrumencie zarówno muzykę dawną jak i utwory kompozytorów współczesnych.
Jako pierwsza polska flecistka-piccolonistka wykonała Koncert na flet piccolo i orkiestrę symfoniczną op.50 Lowella Liebermanna na Świętokrzyskich Dniach Muzyki w Kielcach.
Dokonała licznych nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych jako solistka, kameralistka i muzyk orkiestrowy.
Jest współzałożycielką kwintetu dętego Classic Fun Quintet, gra w zespole barokowym
Essentia Musica, występuje w duecie z harfą tworząc Duo Estrella. Wraz z flecistką profesor Elżbietą Gajewską wzięła udział w nagraniu płyty z cyklu „Zapomniana Muzyka Polska”, na której znalazły się Fletowe Duety Franciszka Lessela.
W latach 2005-2015 roku prowadziła klasę studiów orkiestrowych i zajęcia fakultatywne w zakresie gry na flecie piccolo na Uniwersytecie Muzycznym im. F.Chopina w Warszawie oraz kursy mistrzowskie gry na flecie piccolo w Hochschule fur Musik w Detmold (Niemcy).
Obecnie prowadzi klasę fletu w ZSM II stopnia nr.2 i ZPSM nr.1 w Warszawie. Zasiada w jury krajowych konkursów i przesłuchań fletowych. Jest wykładowcą Akademii Sinfonia Varsovia, projektu służącego doskonaleniu umiejętności gry muzyka orkiestrowego.
Jednym z najnowszych dokonań Hanny Turonek jest nagranie płyty „Yazcite” opartej na starej pieśni tatarskiej.
Artystka wykorzystuje w niej całą gamę dętych instrumentów etnicznych takich jak: flety bambusowe z japońskiej wyspy Okinawa, chińskie hulusi, turecką zurnę i wiele innych.
Za swoją działalność otrzymała Dyplom Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.