ADRIAN STANCIU (RUMUNIA) – altówka
IGA MARTA LUDKIEWICZ – wiolonczela
CAN KEHRI (TURCJA) – wiolonczela
Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
JAN MIŁOSZ ZARZYCKI – dyrygent
W programie m.in.: J.S. Bach, A. Vivaldi, G.F. Telemann
ADRIAN STANCIU
Adrian Stanciu urodził się w Jassach w Rumunii, w rodzinie z wieloletnią tradycją muzyczną. Już jako sześciolatek pobierał lekcje gry na skrzypcach, aby w wieku lat czternastu rozpocząć grę na altówce. Jednym z pierwszych i najbardziej wymagających nauczycieli Adriana był jego ojciec Constantin Stanciu.
Absolwent Uniwersytetu Muzycznego „George Enescu” w Jassach i Uniwersytetu Muzyki i Sztuk Scenicznych w Wiedniu. Już podczas studiów, które ukończył z wyróżnieniami oraz specjalnymi nagrodami za wybitne osiągnięcia, doceniono jego talent muzyczny przyznając mu liczne, międzynarodowe stypendia artystyczne m.in. Stypendium Yehudi Menuhin (2011), ECMA (2012) czy NASOM – The New Austrian Sound of Music (2015).
Zdobywca wielu nagród jako solista oraz altowiolista kwartetu smyczkowego. Do najważniejszych należą: I nagroda w Międzynarodowym Konkursie „George Georgescu” w Tulczy (Rumunia) w 2003 roku oraz w 2004 roku, II nagroda w Międzynarodowym Konkursie „Mozart” w Kluż-Napoka (Rumunia, 2006), III nagroda w konkursie „Ch. Hennen“ w Heerlen (Holandia, 2009), Nagroda Albana Berga, Nagroda Kreneka oraz Nagroda Artis w konkursie „ISA-Wettbewerb” w Reichenau (Austria, 2011), Grand Prix Festiwalu „Aix-en-Provence“ (Francja, 2012), I nagroda w Konkursie „Windisch“ (2014) w Wiedniu, II nagroda i Nagroda Publiczności „Peter Druce” oraz Nagroda „Musica Viva Australia” w Międzynarodowym Konkursie „Melbourne International Chamber Music Competition” (2015), nagroda specjalna “Jeunesses Musicales Special Prize” w światowej sławy Międzynarodowym Konkursie Muzycznym ARD w Monachium (2016). W roku 2022 Adrian we współpracy z Trio Lontano był nominowany do International Classical Music Awards (ICMA) – jednej z najbardziej prestiżowych nagród w świecie muzyki klasycznej, w kategorii Muzyka Kameralna.
Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów mistrzowskich pod czujnym okiem znakomitych profesorów i pedagogów muzycznych m.in. u Johannesa Meissela (Artis-Quartet), Günter Pichlera, Hatto Beyerle i Gerharda Schulza (Alban Berg Quartett), Dana Prelipceana (Voces Quartett), Ivriego Gitlisa, Andrása Kellera (Keller Quartett), Hariolfa Schlichtiga (Cherubini Quartett) i Miguela da Silvy (Quatuor Ysaÿe).
Adrian Stanciu współpracuje z wieloma znakomitymi dyrygentami i zespołami jako solista oraz muzyk orkiestrowy. Występował w największych salach koncertowych Europy, Ameryki Południowej i Australii, m.in. Wigmore Hall w Londynie, Beethoven Haus w Bonn, Grand Théâtre de Bordeaux, Ateneum Rumuńskim w Bukareszcie, Musikverein i Konzerthaus w Wiedniu, Melbourne Recital Centre. Jego dotychczasowy dorobek artystyczny wieńczą liczne nagrania dla radia i telewizji oraz nagrania płytowe.
IGA MARTA LUDKIEWICZ
Naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku 7 lat w PSM w Białymstoku w klasie Ewy Łoś. Ukończyła studia na UMFC w Warszawie na Wydziale Instrumentalno – Pedagogicznym w Białymstoku (specjalność dodatkowa: kameralistyka) z wyróżnieniem. Swoje umiejętności kształciła pod kierunkiem prof. Wojciecha Walaska. Brała udział w wielu kursach muzycznych. W 2014 roku zdobyła I nagrodę na II International Master Competition for Music Teachers w kategorii kameralistyka. Trzykrotnie koncertowała z Orkiestrą Kameralną i Symfoniczną we Francji. Kilka lat z rzędu była liderem wiolonczel w Orkiestrze Symfonicznej UMFC w Warszawie – Wydziału Instrumentalno Pedagogicznego w Białymstoku pod batutą m.in.: Paul Kantschieder (Austria), Dainius Pavilionis (Litwa), Sergey Khorovets (Ukraina), Jerzy Salwarowski, Adam Klocek, Maciej Sztor, Kazimierz Dąbrowski, Marta Kluczyńska, Paweł Kos-Nowicki, Nikolai Makarevich oraz w Orkiestrze Kameralnej Sinfonia Academica, z którą w listopadzie 2012 roku nagrała płytę (DUX). W 2015 roku wystąpiła solo z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Obecnie jest liderem wiolonczel w Filharmonii Kameralnej w Łomży im. Witolda Lutosławskiego, z którą w listopadzie 2019 roku miała przyjemność nagrać płytę, oraz jedną z partii solowych utworu Narew Concerto na Orkiestrę Smyczkową Sławomira Czarneckiego. Prowadzi audycje muzyczne. Czynnie koncertuje, angażuje się w wiele projektów muzycznych, zajmuje się muzyką nie tylko klasyczną, ale także rozrywkową i alternatywną, którą wykonuje na wiolonczeli elektrycznej. Jest członkiem zespołu Acoustic Desires oraz Imagery.
CAN KEHRI
Urodził się w Stambule w 1989 roku. Lekcje gry na fortepianie rozpoczął w wieku lat ośmiu. Dwa lata później zaczął kształcić się w zakresie gry na wiolonczeli w Państwowym Konserwatorium na Uniwersytecie Sztuk Pięknych Mimara Sinana, gdzie w 2011 z wyróżnieniem ukończył naukę w klasie prof. Reşita Erzina. W tym samym roku, jako pierwszy turecki student w historii uczelni, został przyjęty na studia magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Tu w 2013 roku uzyskał dyplom magistra z wyróżnieniem w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla i Rafała Kwiatkowskiego.
Uczestniczył w kursach mistrzowskich, które prowadzili Wolfgang Boettcher, Arto Noras, Peter Bruns oraz Alexander Baillie. Uczęszczał na warsztaty Marii Kliegel, Antoniego Menesesa, Daniela Müllera-Schotta i Kazimierza Michalika. Brał udział w wielu krajowych
i międzynarodowych festiwalach z różnymi orkiestrami. Był pierwszym wiolonczelistą Młodzieżowej Filharmonii Turecko-Armeńskiej.
W kwietniu 2009 roku zdobył III nagrodę na Konkursie dla Młodych Wiolonczelistów w Edirne (Turcja). W tym samym roku, po zaliczeniu przesłuchań, został członkiem Orkiestry Filharmonicznej Borusan w Stambule. W 2010 roku wykonał Koncert c-moll Antoniego Vivaldiego wraz z Orkiestrą Kameralną Kopuz.
W czerwcu 2013 wykonał Sonatę wiolonczelową Sergiusza Rachmaninowa op. 19 w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W roku 2014 wraz z pianistą Canem Okanem zagrał recital wieńczący XIV Festiwal im. Franciszka Wybrańczyka „Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu”. W 2015 wraz z orkiestrą symfoniczną Państwowego Konserwatorium – Uniwersytetu Sztuk Pięknych Mimara Sinana w Stambule pod dyrekcją Antoniego Pirolliego wykonał Koncert podwójny a-moll op. 102 Johannesa Brahmsa na skrzypce i wiolonczelę.
Od 2017 do 2019 pracował w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus. W maju 2019 roku z tą samą Orkiestrą pod dyrekcją Cana Okana, wykonał Koncert wiolonczelowy Hasana Ferita Alnara. Było to pierwsze wykonanie tego dzieła poza granicami Turcji.
Od marca 2023 roku pracuje w Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego
w Łomży na cały etat.
Artysta gra na współczesnym instrumencie Erşen Aycan Freiburg z 2005 roku.