Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Pół żartem, pół serio

25 stycznia - 18:30 - 20:00

Miejsce koncertu: Sala koncertowa FKWL

IWONA HANDZLIK – sopran
VALERIY FILIPOV (UKRAINA) – piła, fletnia pana, gitara hawajska

Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
MIROSŁAW JACEK BŁASZCZYK – dyrygent

Bilety w cenie od 10 zł do 25 zł

Kup bilet – link interticket
obraz link kup bilet

CENY BILETÓW:
1. Bilet normalny – 25 zł

2. Bilet ulgowy – 20 zł – przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
a) przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu *:
– emerytom i rencistom
– rodzicom lub opiekunom dziecka
– osobom dorosłym posiadającym Kartę Dużej Rodziny
– posiadaczom odznaki „Zasłużony działacz kultury”
– osobom niepełnosprawnym, które nie wymagają wsparcia opiekuna – NIE DOTYCZY KONCERTÓW SPECJALNYCH
b) przysługuje:
– nauczycielom szkół muzycznych
– grupom zorganizowanym powyżej 15 osób
– opiekunom osób niepełnosprawnych

3. Bilet specjalny – 10 zł – przysługuje, za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
a) przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu *:
– uczniom i studentom do 25 roku życia
– dzieciom posiadającym Karty Dużej Rodziny
– innym grupom na podstanie zarządzenia Dyrektora FKWL

* Dokument upoważniający do zakupu biletu zniżkowego należy okazywać przed wejściem na koncert.

 

 

IWONA HANDZLIK
fot. C. Piwowarski
Sopran liryczno-koloraturowy, absolwentka PSM im. Stanisława Moniuszki w Bielsku Białej (dyplom z fortepianu) oraz Akademii Muzycznej w klasie śpiewu solowego w Katowicach. W 2004 roku otrzymała stypendium Socrates Erasmus w Lubece w Niemczech.
Już na III roku studiów rozpoczęła współpracę z Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie występowała w roli Hanny w operze Straszny dwór S. Moniuszki.
W latach 2006 – 2011 była solistką Opery Wrocławskiej, gdzie wykonywała takie role jak: Musetta w Cyganerii G. Pucciniego, Gilda w Rigoletcie G. Verdiego, Adela w Zemście nietoperza J. Straussa, Adina w Napoju miłosnym G. Donizettiego, Olimpia w Opowieściach Hoffmanna J. Offenbacha, Dziewczę–Kwiat w Parsifalu R. Wagnera, Nannetta w Falstaffie G. Verdiego, Papagena w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta i Oscar w Balu maskowym G. Verdiego.
Współpracowała z Operą Krakowską i Operą Śląską w Bytomiu oraz Filharmonią Zabrzańską i Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu. W 2006 roku zadebiutowała rolą Adeli w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej podczas koncertu sylwestrowego. W sezonie 2016/2017 wystąpiła w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta jako Papagena, w słynnej inscenizacji z berlińskiej Komische Oper w reżyserii Barrie Kosky na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej. W tym samym sezonie zadebiutowała na scenie Opery na Zamku w Szczecinie w roli Oscara w Balu maskowym G. Verdiego.
W sezonie 2017/2018 – Iwona Handzlik wystąpiła ponownie w Operze na Zamku w Szczecinie jako Oscar w Balu maskowym . W sezonie 2018/2019 wystąpiła jako Hanna w premierowej produkcji Strasznego dworu w Polskiej Operze Królewskiej, na tej scenie kreowała także Despinę w Così fan tutte, wystąpiła także jako Zerlina w Don Giovannim w Operze Wrocławskiej.
W sezonie 2019/2020 w Polskiej Operze Królewskiej artystka ponownie zaśpiewała Hannę oraz zadebiutowała w roli Rozyny w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego.
W lutym 2021 r. kreowała rolę Sandriny w Rzekomej ogrodniczce W. A. Mozarta na scenie Polskiej Opery Królewskiej, a w czerwcu zaśpiewała tam Lucię w Gwałcie na Lukrecji B. Brittena.
W kwietniu 2022 r. wystąpiła w spektaklu Non omnis moriar, śpiewała tam partie sopranową w kantacie Davide penitente W. A. Mozarta. W czerwcu 2023 roku wykonała partie Elwiry w nowej produkcji „Włoszki w Algierze” G. Rossiniego w Polskiej Operze Królewskiej.

VALERIY FILIPOV
Valeriy Filipov urodził się 19 kwietnia 1962 roku w Kijowie. Z wyróżnieniem ukończył Liceum Muzyczne w klasie gitary, a następnie w roku 1986 ukończył Kijowskie Konserwatorium im. P. Czajkowskiego, zdobywając dyplom w trzech specjalnościach – wykonawca koncertowy, dyrygent i nauczyciel gry na gitarze klasycznej.
Już jako wyróżniający się student koncertował w wielu miastach dawnego ZSRR – Mińsku, Rydze, Symferopolu i Jaśle. Występował także w Czechosłowacji – w Pradze i Bratysławie.
W ramach akcji kulturalnej, po likwidacji skutków awarii atomowej w Czarnobylu, został oddelegowany tam latem 1986 roku na koncerty.
W 1991 roku Valeriy Filipov został laureatem ogólnoukraińskiego konkursu gitarowego w Doniecku. Koncertował nie tylko w swojej ojczyźnie – Ukrainie, lecz także w Rosji, Czechach, Słowacji, Niemczech, Danii i na Litwie. W 2004 roku został laureatem Międzynarodowego Festiwalu Gry Na Instrumentach Unikatowych w Starogardzie Gdańskim.
Już w czasie studiów, w 1984 roku, został zatrudniony jako nauczyciel w klasie gitary klasycznej na Wyższej Szkole Muzycznej w Kijowie, gdzie pracował do 1993 roku. Wielu jego uczniów ukończyło szkołę z wyróżnieniem i zdobyło nagrody na konkursach gitarowych. Po przyjeździe do Polski nie zrezygnował z pracy dydaktycznej, zatrudniając się w Prywatnej Artystycznej Szkole Muzycznej w Gdańsku.
Od 1993 roku kontynuuje swoją artystyczną karierę pracując w Polsce – bierze udział w koncertach kameralnych organizowanych przez Bałtycką Agencję Artystyczną BART, Agencję Avanti oraz Pol-Art. Występuje m.in. w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, Teatrze Muzycznym i Teatrze Miejskim w Gdyni, na Zamku Joannitów w Skarszewach, w elbląskiej galerii EL oraz w Filharmonii Bałtyckiej.
Valeriy Filipov jest nie tylko wykonawcą klasycznych utworów Sor, Giuliani, Tarrego, Albéniza i Villa-Lobosa, ale także autorem licznych oryginalnych gitarowych opracowań wykonywanych przez siebie utworów. Przygotował gitarowe aranżacje z różnych dziedzin muzyki – począwszy od Mozarta, Beethovena, poprzez muzykę folkloru różnych krajów, a także kolędy polskie i niemieckie w standardach jazzowych oraz melodie „The Beatles”. Ponadto komponuje również własne utwory.
V. Filipov nie tylko gra na gitarze, ale również jawi się jako multiinstrumentalista, proponując interesujący i urozmaicony program, obejmujący utwory wykonywane także na harmonijce ustnej oraz flecie.
Jest jednym z nielicznych artystów na świecie grających na pile śpiewającej (musical saw).
Oprócz gry na instrumentach wspaniale śpiewa rosyjskie ballady i romanse, ukraińskie dumki, znane polskie melodie, szanty oraz w języku angielskim znane i lubiane standardy muzyki rozrywkowej i bluesowej.
Wiele znanych osobistości, podziwiając jego talent, brało udział w jego występach, m.in. Małgorzata Potocka, Andrzej Rosiewicz, a on sam miał okazję występować z zespołem „Gang Marcela”, Rudim Schubertem, Piotrem Gąsowskim, Anną Dymną, Capellą Gedanensis, Waldemarem Malickim i innymi.

MIROSŁAW JACEK BŁASZCZYK
Ukończył z odznaczeniem studia w Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie kształcił się w klasie dyrygentury K. Stryi. W 1993 r. dzięki stypendium American Society for Polish Music pogłębiał umiejętności dyrygenckie w Los Angeles. W okresie 1984-1986 dyrygował zespołem złożonym z muzyków katowickiej Wielkiej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia i Telewizji podczas festiwali: „Warszawska Jesień” i „Śląskie Dni Muzyki Współczesnej”. W 1986 r. został dyrektorem artystycznym Państwowej Orkiestry Symfonicznej w Zabrzu, a w 1990 r. dyrektorem naczelnym i artystycznym Państwowej Filharmonii w Białymstoku, z którą odbył tournée po USA (1995 r. m.in. nowojorska Carnegie Hall). Przez dwa sezony był dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Poznańskiej (1996 r.). W latach 1998-2013 dyrektor artystyczny, od roku 2013 dyrektor Filharmonii Śląskiej im. H. M. Góreckiego w Katowicach. Od 1999 r. wielokrotnie dyrektor artystyczny i juror Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. G. Fitelberga w Katowicach. Od 2017 r. szef artystyczny Polskiej Orkiestry „Sinfonia Iuventus”. W latach 1999-2002 był głównym dyrygentem Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w Porto (Portugalia), a w 2003 r. jurorem i dyrygentem na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Maroku. Dwa lata później powołany został na stanowisko dyrektora artystycznego II Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego w Toruniu, w III i IV toruńskim konkursie (2013 r., 2016 r.) był także jurorem. W 2011 r. objął stanowisko przewodniczącego jury VIII Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. W. Lutosławskiego w Warszawie. Był przewodniczącym jury VI Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Dyrygentów w Białymstoku (2016 r.). Koncertuje na wszystkich estradach w kraju (z Filharmonią Narodową na czele) i za granicą (m.in. Albania, Austria, Białoruś, Chiny, Czechy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Japonia, Kanada, Korea Południowa, Litwa, Łotwa, Maroko, Meksyk, Niemcy, Portugalia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Tunezja, Ukraina i USA). Z zespołami Filharmonii Śląskiej nagrał kilkadziesiąt płyt. „Górecki. Mikołaj/Henryk Mikołaj” (DUX 0924) nominowana była do nagrody „Fryderyk” 2013. Ma na swoim koncie wiele prawykonań. Filharmonicy Śląscy pod jego batutą byli pierwszymi w Polsce wykonawcami IV Symfonii „Tansman. Epizody” H.M. Góreckiego, zamykając cykl światowych prawykonań tego utworu (2014/2015 Londyn – Los Angeles – Amsterdam – Łódź/Katowice). Jako drugie na świecie w 2016 r. wykonanie to wydano na CD. W 2017 r. ukazała się płyta z II Symfonią „Kopernikowską” H.M. Góreckiego pod jego batutą.
Płyta „Paweł Łukaszewski: III I VI Symfonia”, nagrana z udziałem Anny Mikołajczyk-Niewiedział oraz Orkiestry i Chóru Opery i Filharmonii Podlaskiej pod dyrekcją Mirosława Jacka Błaszczyka, otrzymała nagrodę „Fryderyk” 2022 w kategorii Album Roku Muzyka Symfoniczna. Za promowanie muzyki polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnej, oraz za osiągnięcia filharmoników śląskich pod jego batutą, Mirosław Jacek Błaszczyk otrzymał Nagrodę Prezydenta Miasta Katowice w dziedzinie kultury. Podobną uhonorowany został także przez prezydenta Rybnika. Jest kierownikiem Katedry Dyrygentury Symfoniczno-Operowej w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. 7 sierpnia 2012 r. prezydent RP B. Komorowski nadał artyście tytuł profesora sztuk muzycznych. Od 2017 r. pełni funkcję kierownika artystycznego i pierwszego dyrygenta Opery i Filharmonii Podlaskiej. Mirosław Jacek Błaszczyk został odznaczony Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” oraz Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. W 2022 r. otrzymał nagrodę „Śląski Szmaragd” przyznawaną przez Diecezję Katowicką Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego RP za szczególne osiągnięcia w dziedzinie ekumenizmu, tolerancji, pojednania między narodami, zaangażowanie w służbie bliźniego oraz wkład we współczesne procesy integracyjne Europy.

Szczegóły

Data:
25 stycznia
Godzina:
18:30 - 20:00
Kategoria Wydarzenie:

Miejsce wydarzenia

Sala koncertowa FKWL
ul. Zawadzka 1
Łomża,
+ Google Map