KAROLINA JAROSZEWSKA – wiolonczela
KLAUDIUSZ BARAN – akordeon / bandoneon
Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
MAURIZIO COLASANTI (WŁOCHY) – dyrygent
W programie m.in.: W programie m.in.: M. Majkusiak – Rhythm Games, B. Kaszuba – Na wierchowej polanie oraz utwory A. Piazzolli
CENY BILETÓW:
1. Bilet normalny – 25 zł
2. Bilet ulgowy – 20 zł – przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
– emerytom, rencistom,
– rodzicom lub opiekunom dziecka,
– osobom dorosłym posiadającym Kartę Dużej Rodziny,
– posiadaczom odznaki „Zasłużony działacz kultury”,
– osobom niepełnosprawnym, które nie wymagają wsparcia opiekuna
oraz
– nauczycielom szkół muzycznych, grupom zorganizowanym powyżej 15 osób i opiekunom osób niepełnosprawnych
3. Bilet specjalny – 10 zł – przysługuje, za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
– uczniom i studentom do 25 roku życia, dzieciom posiadającym Karty Dużej Rodziny i innym grupom na podstanie zarządzenia Dyrektora FKWL
Dokument upoważniający do zakupu biletu zniżkowego należy okazywać przed wejściem na koncert.
KAROLINA JAROSZEWSKAJednym z ważniejszych wydarzeń artystycznych dla Karoliny Jaroszewskiej w ostatnim czasie było wykonanie w styczniu 2021r wraz z Filharmonią Narodową pod dyrekcją Macieja Tomasiewicza Wariacji Roccoco P. Czajkowskiego w formie koncertu on-line. Wczesniej odznaczył się recital w Weill Recital Hall w Carnegie Hall, poprzedzony recitalem w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Nowojorski koncert spotkał się z ogromnym uznaniem publiczności oraz krytyków (David La Marche dla New York Concert Review). Natomiast w maju 2022r, Karolina Jaroszewska została odznaczona Brązowym Medalem Gloria Artis przyznawanym wybitnym przedstawicielom kultury i sztuki przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Karolina Jaroszewska koncertuje od 16 roku życia w Polsce i na świecie, współpracując z wieloma orkiestrami jak Orkiestra Kameralna Amadeus, Filharmonią Narodową oraz światowej sławy muzykami: Agnieszką Duczmal, Gary Karrem, Jerzym Maksymiukiem, Pawłem Przytockim, Krystianem Zimermanem w tournee Orkiestry Festiwalowej, pianistką Julią Samojło w duecie, gitarzystą Łukaszem Kuropaczewskim, Davidem Radzynskim – koncertmistrzem Filharmonii Izraelskiej oraz pianistą Łukaszem Krupińskim – na Festiwalu Polskiej Muzyki Romantycznej im. Elsnera w Warszawie.
W 2001 brała udział w prestiżowym festiwalu Europalia w Belgii. W Ameryce zadebiutowała koncertem z Savannah Symphony Orchestra w Savannah (Georgia), a w Nowym Jorku w Alice Tully Hall. W roku 2005 zagrała wraz z Orkiestrą Kameralną Amadeus PR na Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach z okazji 60-tej jego edycji. W 2013 roku brała udział w koncertach Festiwalu K. Pendereckiego z okazji 80 urodzin Kompozytora.
Karolina Jaroszewska jest wychowanką jednej z najznakomitszych wiolonczelistek naszych czasów – Zary Nelsovej, którą poznała w 1994 roku w Aspen, na Aspen Music Festival and School. Na zaproszenie Zary Nelsovej Karolina Jaroszewska pojechała do Nowego Jorku, gdzie początkowo pobierała u niej nieodpłatnie lekcje prywatne, po czym rozpoczęła naukę w Juilliard School w Nowym Jorku. Podczas studiów wygrała konkurs na prestiżowy kurs wiolonczelowy im. Piatigorskiego w Los Angeles (USA) oraz uczestniczyła w masterclasie Mishy Maiskiego.
Równolegle z karierą solową Karolina Jaroszewska kieruje grupą wiolonczel Filharmonii Narodowej.
KLAUDIUSZ BARAN
fot. Emilia Stec
Artysta wszechstronny, obdarzony wyjątkową wrażliwością muzyczną. Jego dokonania artystyczne zmieniły w Polsce postrzeganie akordeonu, wynosząc go do pozycji pełnoprawnego instrumentu kształtującego realny świat muzyczny. W swoich interpretacjach potrafi splatać pokorę wobec dzieła muzycznego, z bogactwem inwencji, osobistym pojmowaniem czasu w muzyce, wyjątkową sceniczną charyzmą, naturalnością ekspresji. Wartość jego muzycznych kreacji była wielokrotnie doceniana w entuzjastycznych recenzjach, nagrodach na konkursach instrumentalnych, nominacjach i nagrodach artystycznych. W roku 2003 jako pierwszy akordeonista otrzymał nagrodę FRYDERYKA w kategorii Album Roku Muzyka Kameralna, za album „Astor Piazzolla –Tango” nagrany dla wytwórni SonyClassical, a w 2020 roku kolejne dwie statuetki w kategoriach: Album Roku Muzyka Symfoniczna oraz Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej, za album „100 na 100. Muzyczne Dekady Wolności”.
„Maestria wykonawcza, sugestywna interpretacja, szczerość wypowiedzi!”
Monika Partyk, Ruch Muzyczny
Ze swobodą porusza się w różnorodnym repertuarze wielu epok, największe jednak uznanie wzbudzają jego interpretacje muzyki najnowszej, w tym 50 prawykonań dzieł solowych, kameralnych i z towarzyszeniem orkiestr, z których większość była mu dedykowana albo powstała z jego inspiracji. Jego wielką namiętnością jest argentyńskie tango, w szczególności związane z Astorem Piazzollą tango nuevo, wirtuozowsko wykonywane na bandoneonie, który jako pierwszy polski instrumentalista wprowadził na sale koncertowe, a odzwierciedlające jego temperament, młodzieńczą energię, a zarazem muzyczną dojrzałość i potrzebę twórczego formowania scenicznej prezentacji. Współtworzył i był liderem najsłynniejszych formacji tangowych takich jak Tangata Quintet czy Machina del Tango,kreujących polską kulturę tanga.
„Utwory w szlachetnych interpretacjach Klaudiusza Barana, prawdziwie zajaśniały pełnym blaskiem”
Anna Woźniakowska, Dziennik Polski
Jako pierwszy akordeonista wystąpił jako solista z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Narodowej, jak i większością najważniejszych polskich orkiestr. Wśród jego licznych partnerów w rozmaitych projektach muzyki kameralnej, znajdziemy takich mistrzów jak: Ivan Monighetti, Roby Lakatos, Julius Berger, Konstanty Andrzej Kulka i wielu innych. Jako muzyczny kameleon, odnajduje i czerpie inspirację z innych muzycznych światów; tworzy grupę world music, jako muzyk sesyjny nagrywa muzykę filmową i rozrywkową, towarzyszy piosence aktorskiej.
„Muszę podkreślić mój zachwyt talentem Klaudiusza Barana”
Adam Suprynowicz, Ruch Muzyczny
W sobie tylko wiadomy sposób, potrafi połączyć aktywność artystyczną z działalnością pedagogiczną i organizacyjną. Jest profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, ponad 200-letniej, najbardziej rozpoznawalnej polskiej uczelni. W 2016 roku został wybrany jej Rektorem, a w czerwcu 2020 ponownie na kadencję 2020-2024.
MAURIZIO COLASANTI
Maurizio Colasanti jest uznawany na międzynarodowej scenie jako jeden z najbardziej dynamicznych i eklektycznych dyrygentów swojego pokolenia. Jest powszechnie ceniony za interpretacje muzyki współczesnej, w tym brytyjskich kompozytorów, takich jak Britten, Holst i Finzi, a także klasycznej muzyki romantycznej. Maurizio jest również znany ze swoich znakomitych występów w Operze – wielkich włoskich oper, takich jak Rigoloetto, Otello, La Boheme, La Traviata i Gianni Schicci – a w ubiegłym roku otworzył sezon Opery Koreańskiej dyrygując Salome Ryszarda Straussa Seoul Philharmonic w Seoul Opera House otrzymując doskonałe recenzje, a także poprowadził Le Rossignola Igora Strawińskiego w Teatro Lirico di Cagliari.
Naukę muzyki rozpoczął w bardzo młodym wieku, mając zaledwie pięć lat, a pierwszy solowy koncert zagrał w wieku siedmiu lat, zdobywając swój pierwszy Diploma Cum Laude w Konserwatorium Muzycznym „Luisa D’Annunzio”. Ukończył również z wyróżnieniem studia z filozofii. Laureat wielu nagród na międzynarodowych konkursach muzycznych, w tym pierwszej nagrody w Capri, L’Aquila, Pola.
Maurizio współpracował z wieloma znakomitymi orkiestrami, w tym Orchestra Sinfonica Siciliana, Deutsches Kammerorchester, Lithuanian Chamber Orchestra, Villa Lobos Symphony Orchestra, Orquesta Sinfonica del Estrado del Mexico, Guanajuato Symphony Orchestra, Orchestra da Camera di Firenze, New England Symphony Orchestra, Istanbul Symphony Orchestra, Orchestra Magna Grecia.
Dyrygował w wielu znakomitych salach koncertowych m.in: Carnegie Hall (Nowy Jork), St. Martin in the Fields (Londyn), Teatro San Carlo (Neapol), Teatro dell’Opera (Rzym), Melba Hall (Melbourne, Australia). Współpracował również z wieloma czołowymi instytucjami akademickimi takimi jak Royal Academy of Music (Londyn), czy Miami University of Music.
Współpracował z wieloma solistami światowego rozmiaru, m.in: Carlo Mario Giulini, Paul Badura Skoda, Kennet Gilbert, Giacomo Manzoni, Anthony Braxton i Gunther Schuller. Występował dla Jego Świątobliwości Jana Pawła II.
Obecnie jest wykładowcą E.G.Duni Conservatorio di Musica w Materze, ale prowadzi zajęcia w tak znanych uczelniach jak: Royal College of Music (Londyn), Conservatorio de Musica (Quito), Corsi Estivi Internazionali (Lanciano), UFMG, Royal School of Music (Melbourne). Jest dyrektorem artystycznym kilku festiwali we Włoszech oraz zagranicznymi. W 2012 otrzymał tytuł pierwszego dyrygenta i dyrektora artystycznego OSUEL w Brazylii (The State Symphony Orchestra of the University of Londrina). Dokonał wielu nagrań dla takich wytwórni jak: Bongiovanni (Bolonia), Menabo (Rzym), Iktius (Mediolan), Mondo Musica Verlags (Monachium) oraz Aulia.
Podczas swoich ostatnich koncertów dyrygował Requiem Verdiego (USA), V symfonią i V koncertem fortepianowym Beethovena z West Bohemian Philharmonic (Czechy) oraz Requiem Mozarta w Teramo (Włochy) z Orchestra Benedetto Marcello.
W kolejnych sezonach będzie współpracował z Orchestra Sinfonica Metropolitana di Bari, Orchestra Sinfonica Siciliana, Orchestra Sinfonica di San Remo oraz będzie prowadził spektakle operowe na całym świecie, w szczególności opery włoskiej.
Jest reprezentowany przez PBMusic Artist www.pbmusic.it (Włochy) i Antony Barlow (Anglia). Więcej informacji o Maurizio znajdziecie Państwo na www.mauriziocolasanti.com