ANNA MIKOŁAJCZYK-NIEWIEDZIAŁ – sopran
ANETA ŁUKASZEWICZ – mezzosopran
KRZYSZTOF ZIMNY – tenor
WOJTEK GIERLACH – bas
CHÓR AKADEMICKI POLITECHNIKI BYDGOSKIEJ IM. JANA I JĘDRZEJA ŚNIADECKICH
Przygotowanie chóru: Agnieszka Sowa
CHÓR AKADEMICKI UNIWERSYTETU KAZIMIERZA WIELKIEGO W BYDGOSZCZY
Przygotowanie chóru: Benedykt Odya
Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
MAURIZIO COLASANTI (WŁOCHY) – dyrygent
W programie m.in.: W.A. Mozart – Msza Koronacyjna C-dur KV 317
ANNA MIKOŁAJCZYK-NIEWIEDZIAŁ
Wieloletnia solistka Warszawskiej Opery Kameralnej, Opery Bałtyckiej czy Opery Wrocławskiej, gdzie zaśpiewała wiele pierwszoplanowych ról, między innymi w operach Mozarta, Czajkowskiego, Verdiego czy Strawińskiego.
Prawykonania swoich dzieł powierzają jej często współcześni kompozytorzy, tacy jak Zygmunt Krauze, Paweł Łukaszewski, Piotr Moss, Elżbieta Sikora.
Znaczącym sukcesem była kreacja tytułowej partii w operze Madame Curie Elżbiety Sikory – prapremiera w listopadzie 2011 roku w Paryżu. Przedstawienie zrealizowane przez Operę Bałtycką spotkało się z wielkim entuzjazmem publiczności i krytyków, otrzymało główną nagrodę w plebiscycie „Gazety Wyborczej Trójmiasto” Sztormy 2011a śpiewaczka została wyróżniona za rolę Marii nagrodą teatralną Prezydenta Miasta Gdańska. W 2013 nagrodą Orphée du Prestige Lyrique de l’Europe de l’Academie du Disque Lyrique uhonorowano DVD Madame Curie wydane przez firmę DUX.
Jest szczególnie ceniona w kręgu muzyki dawnej, z zespołem Dekameron związany jest debiut artystyczny śpiewaczki.
W 2001 otrzymała nagrodę im. Zofii Rayzacherowej Dla największej indywidualności artystycznej w dziedzinie muzyki dawnej na XI Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie.
Dokonała nagrań ponad 50 albumów płytowych, a wśród nich jest 15, które otrzymały nagrodę Akademii Fonograficznej FRYDERYK.
ANETA ŁUKASZEWICZ
Solistka Polskiej Opery Królewskiej.
Jest absolwentką warszawskiej Akademii Muzycznej, którą z wyróżnieniem ukończyła w klasie prof. Jerzego Artysza (2004). Na studiach była stypendystką Ministra Kultury.
W jej repertuarze operowym znajduje się blisko 40 partii, m. in. Ottavia w Koronacji Poppei C. Monteverdiego, Rosina w Cyruliku Sewilskim i Isabella we Włoszce w Algierze G. Rossiniego, Dydona w Dydonie i Eeneaszu H. Purcella, Dorabella w
Cosi fan Tutte W. A. Mozarta, Jadwiga i Cześnikowa w Strasznym Dworze S. Moniuszki, Niewiasta Hiobowa w „Hiobie” Krzesimira Dębskiego.
Debiutowała na scenie kameralnej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie partią Filipiewny w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego – studenckim przedstawieniu macierzystej uczelni (2001).
W latach 2004-2017 była solistką Warszawskiej Opery Kameralnej. Wykonywała tam partie w operach m.in. C. Monteverdiego, W. A. Mozarta, G. Verdiego, L. Janacka. W 2015r. roku brała udział w prapremierze opery Leszka Możdżera „Kant” jako Pani
Kant. Z zespołem Warszawskiej Opery Kameralnej występowała w teatrach w Szwajcarii, Hiszpanii i Japonii.
Artystkę można było także oglądać w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, gdzie brała udział w realizacji Katii Kabanowej L.Janaćka w reżyserii Dawida Aldena. Gościła również w Operze Lwowskiej, gdzie w 2015 roku wystąpiła z recitalem pieśni
I. J. Paderewskiego.
Współpracowała z wieloma polskimi orkiestrami filharmonicznymi, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia „Amadeusz” pod dyrekcją A. Duczmal, Polską Orkiestrą Radiową, orkiestrą Sinfonia Varsovia.
Występuje również w repertuarze kameralnym i pieśniarskim. Gościła na wielu festiwalach m. in. Warszawska Jesień, Letnim Festiwalu Kompozytorów Polskich i Festiwalu Pieśni Europejskiej w Warszawie, Dolnośląskim Festiwalu Muzycznym,
Międzynarodowym Festiwalu Odkrywamy Paderewskiego we Lwowie a także na polskiej edycji międzynarodowego festiwalu La Folle Journee/Szalone Dni Muzyki. Artystka prowadzi ożywioną działalność koncertową. W jej szerokim repertuarze
znajdują się dzieła mistrzów wielu epok: od Haendla i Bacha, poprzez Mozarta, Rossiniego, Verdiego, Szymanowskiego aż po kompozytorów współczesnych (m. in. F. Panisello, St. Moryto, K. Dębski), którzy często powierzają jej prawykonania
swoich dzieł.
KRZYSZTOF ZIMNY
Tenor, solista Opery Nova w Bydgoszczy, absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Adama Zdunikowskiego.
Zadebiutował na scenie występując w roli Oebala, w studenckim spektaklu Apollo i Hiacynt Wolfganga Amadeusza Mozarta, wystawionym m. in. na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Ostrawie, w Czechach. Rok później wcielił się w postać Franka w operze Flis Stanisława Moniuszki. W roku 2017 wystąpił po raz pierwszy na deskach Opery Nova kreując postać Tamina z opery Czarodziejski flet Wolfganga Amadeusza Mozarta pod muzycznym kierownictwem dyrektora Macieja Figasa. W czerwcu 2018 roku zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi wcielając się w postać Fentona w przedstawieniu Wesołe Kumoszki z Windsoru Otto Nicolaia. W roku 2019 wystąpił w Filharmonii Narodowej w Warszawie podczas Wielkiej Gali Operowej PAPROCKI IN MEMORIAM. W roku 2020 wystąpił w roli Ernesta w przedstawieniu Don Pasquale G. Donizettiego w reżyserii Michała Znanieckiego zrealizowanym w Teatrze Wielkim w Łodzi. W 2021 r. po raz pierwszy wystąpił w Operze Wrocławskiej kreując postać Ferranda
w spektaklu Cosi fan tutte W. A. Mozarta pod dyrekcją Adama Banaszaka. W bydgoskiej Operze Nova występuje jako: Tamino w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, Ferrando w Cosi fan tutte W. A. Mozarta, Nemorino w Napoju miłosnym G. Donizettiego, Damazy w Strasznym dworze S. Moniuszki, Alfred w Zemście nietoperza J. Straussa, Koloman Żupan w Hrabinie Maricy I. Kalmana oraz Camille de Rosillon w Wesołej wdówce F. Lehara. Współpracuje z Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Filharmonią Kameralną im. Witolda Lutosławskiego w Łomży oraz licznymi placówkami kultury w całej Polsce. Ma na swoim koncie wiele koncertów oratoryjnych, operetkowych i kameralnych.
W 2022 r. ukazała się płyta z koncertowym wykonaniem Requiem KV 626 W. A. Mozarta, w którym wykonał partię solową. Nagranie zostało zrealizowane podczas koncertu Pamięci poległych w walce o Niepodległość w klasztorze oo. Paulinów w Wągrowcu przy współpracy z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. W 2023 r. wspólnie z Polskim Chórem Męskim nagrał jako
solista płytę pt. Światowe przeboje wydaną przez wydawnictwo DUX.
Jest laureatem II miejsca VI Konkursu Wokalnego im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy oraz finalistą II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego.
WOJTEK GIERLACH
Wojtek Gierlach – bas – ukończył warszawską Akademię Muzyczną im. F. Chopina w klasie Prof. Kazimierza Pustelaka z wyróżnieniem Magna cum Laude. Laureat wielu nagród i wyróżnień na międzynarodowych konkursach wokalnych.Ostatnie sukcesy to m.in. Uprowadzenie z Seraju (Osmin) w ABAO Bilbao, Alcina (Melisso) w Los Angeles Opera, Nieszpory Sycylijskie (Procida) w Opera Bergen oraz Czarodziejski Flet (Sarastro) w Polskiej Operze Królewskiej.
W sezonie 2017/2018 zadebiutował w Operze Królewskiej w Covent Garden w Londynie jako Priest w Lady Macbeth mceńskiego powiatu Szostakowicza pod dyrekcją Antonia Pappano.
Do ostatnich jego sukcesów należy też zaliczyć debiuty w: Duńskiej Operze Królewskiej oraz w Walijskiej Operze Narodowej jako Sir Giorgio w Purytanach Belliniego pod dyrekcją Carla Rizziego oraz występy jako Melisso w Alcinie Haendla (razem z Joyce DiDonato oraz The English Concert) pod dyrekcją Harry’ego Bicketa w nowojorskiej Carnegie Hall, paryskim Théâtre des Champs-Elysées i Theater an der Wien.
Wystąpił również jako: Don Basilio (Cyrulik sewilski) w Deutsche Oper Berlin, Oroveso (Norma) w Teatro Nacional São Carlos w Lizbonie, Asur (Semiramida) w Royal Danish Opera w Kopenhadze, Alidoro (Kopciuszek) na Festival d’Aix-en-Provence, Melisso (Alcina) w Opéra National de Bordeaux, Orbazzano (Tankred) w Teatro de la Maestranza w Sevilla, Talbot (Maria Stuarda) w Deutsche Oper am Rhein, Hrabia Rodolfo (Lunatyczka) i Rocco (Fidelio) w Theater St. Gallen.
W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej wystąpił m.in. jako Sarastro w Czarodziejskim Flecie, Duce Alfonso w Lukrecji Borgii, Raimondo w Łucji z Lammermooru, Zbigniew w Strawznym Dworze, Figaro w Weselu Figara, Escamillo w Carmen, Gessler w Wilhelmie Tellu, Talbot w Marii Stuart oraz Sparafucile w Rigoletto.
Wojtek Gierlach występuje także z powodzeniem w repertuarze koncertowym i oratoryjnym. Śpiewał m.in. Stabat Mater Dworzaka z Royal Liverpool Philharmonic Orchestra oraz Requiem Verdiego z London Philharmonic Orchestra , 9tą Symfonię Beethovena z Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Magnificat Bacha z Orquesta Nacional de España, Missa Solemnis Beethovena z Konzerthaus Orchester Berlin.
CHÓR AKADEMICKI POLITECHNIKI BYDGOSKIEJ IM. JANA I JĘDRZEJA ŚNIADECKICH
Tradycja chóralistyki na Politechnice Bydgoskiej (do września 2021r. Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy) sięga lat 70-tych. Nieprzerwalnie Chór Akademicki kontynuuje tą tradycję od 1996 roku. Zespół od 2007 roku pracuje pod kierunkiem dr Agnieszki Sowy i skupia w swym gronie studentów i absolwentów Politechniki jak i innych Uczelni. Przez ostatnie kilka lat Chór wystąpił ponad 200 razy, uświetniając ważne uroczystości uczelni i miasta. W 2012 zespół miał swój debiut na estradzie Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, śpiewając Exodus i Victorię Wojciecha Kilara (dyr. Tadeusz Wojciechowski). W kolejnych latach chór powrócił na scenę – w 2013, 2022 wykonując Carminę Burana Carla Orffa (dyr. Tadeusz Wojciechowski, N. Diadura), w 2014, w ramach koncertu „Promocja młodych talentów” pod batutą Marzeny Diakun wykonał Małą Mszę Radosną d-moll Jerzego Derfla, a w czerwcu „Małą Mszę Uroczystą” G. Rossiniego pod batutą R. Tiercha. W 2017 roku wykonał Glorię Vivaldiego (dyr. A. Sowa), a w 2019 wykonując IX Symfonia L.v. Beethovena (dyr. K. Bumann). W 2024 wykonał Mszę Koronacyjną Mozarta w towarzyszeniu Orkiestry Kameralnej Capella Bydgostiensis (Jan Miłosz Zarzycki dyrygent). W 2018 r. zespół rozpoczął współpracę z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, wykonując z Chórem Akademickim UMK „Muzykę Filmową” i „Carmina Burana” C. Orffa. W 2021 i 2022r. wykonał Requem W. A .Mozarta. Chór Akademicki ma na swoim koncie prawykonania utworów. K. Penderecki „Lacrimosa II” wraz z OSFP (dyr. K. Bumann) w 2018r i „Symfonie czasu” M. Gumieli w 2022r. (dyr. H. Wierzchoń). Chór Akademicki PBŚ jest także laureatem wielu nagród w konkursach krajowych (m.in. I miejsce i nagroda Marszałka Województwa Podkarpackiego w XIV Międzynarodowym Festiwalu Pieśni Religijnej w Rzeszowie, 2010; Srebrny Dyplom V Ogólnopolskiego Konkursu Pieśni Pasyjnej w Bydgoszczy, 2011; I miejsce podczas III Ogólnopolskiego Konkursu Pieśni Maryjnej „Maryi Matce” w Poznaniu, 2013; III miejsce podczas Wrocławskiego Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego Vratislavia Sacra 2015, Grand Prix w Wojewódzkim konkursie Chórów o Puchar Marszałka Województwa kujawsko-pomorskiego,2015,Srebrny Dyplom podczas XV Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego im. F. Nowowiejskiego w Barczewie,2016r.a także zagranicznych (Złoty Dyplom i Złoty Medal w Międzynarodowym Konkursie „Svatky Pisni” w Ołomuńcu (Czechy), 2009; III miejsce w kategorii chórów akademickich na Festiwalu „Balkan Folk Fest” w Kiten (Bułgaria), 2012; II nagroda podczas Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego w Ohrid (Macedonia), 2014. Srebrny Dyplom w kat. Sacra i w kat. Folk podczas VII Międzynarodowego Konkursu Chóralnego „Canco Mediterrania” Barcelona-Lloret de Mar(Hiszpania),2017.W marcu 2018r. powrócił ze Srebrem z Gdańskiego Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego, zaś w październiku z VIII Ogólnopolskiego Konkursu „Ars Liturgica” w Gnieźnie zdobywając Srebrny Dyplom w kat. chóry akademickie. W 2019r. zespół jest laureatem konkursów: Międzynarodowego Szczecińskiego Festiwalu Pasyjnego-Srebrny Dyplom w kat. chóry akademickie, II Ogólnopolskiego Konkursu i Festiwalu Chóralnego „Musica in Urbe” w Bydgoszczy-Złoty Dyplom w kat. chóry mieszane.
Podczas XI Ogólnopolskiego Turnieju Chórów o Kryształowe Serce Chełmińskiej Jesieni chór zdobył puchar posła na sejm Arkadiusza Myrchy, nagrodę dla najlepszego dyrygenta Agnieszki Sowy oraz Grand Prix turnieju. Podczas XIV Pomorskiego Festiwalu Pieśni Wielkopostnej w Kielnie chór otrzymał I nagrodę a dyrygent Agnieszka Sowa otrzymała Nagrodę dla Najlepszego Dyrygenta Festiwalu. Podczas 57 Międzynarodowego Konkursu Pieśni Chóralnej im. J. Szyrockiego w Międzyzdrojach chór zdobył Złoty Dyplom w konkursie Musica Sacra i Srebrny Dyplom w kat. chóry mieszane. W 2023 r. chór otrzymał III nagrodę podczas VII Ogólnopolskiego Festiwalu Pieśni Religijnej „Pater Noster” w Strzepczu oraz Srebrny Dyplom w kategorii chórów akademickich uczelnianych – na 8. Cantantes Lublinensis Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Chóralnej, Lublin – konkurs online.
CHÓR AKADEMICKI UNIWERSYTETU KAZIMIERZA WIELKIEGO W BYDGOSZCZY
Chór Akademicki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy działa pod kierownictwem artystycznym prof. dr. hab. Bernarda Mendlika oraz prof. uczelni dra hab. Benedykta Odya. Z Chórem współpracuje dr Tomasz Kotwica.
Zespół powstał w 1971 r. przy Instytucie Wychowania Muzycznego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Dyrygentami chóru byli m.in. prof. dr Sylwester Matczak, prof. Jan Lach i mgr Renata Lewandowska. Z chórem współpracował również prof. dr hab. Arkadiusz Kaczyński.
Zespół od wielu lat współpracuje z liczącymi się w kraju instytucjami muzycznymi: Filharmonia Pomorska w Bydgoszczy, Filharmonia Bałtycka w Gdańsku, Opera Nova w Bydgoszczy, Opera Bałtycka w Gdańsku.
Działalność Chóru Akademickiego dla Filharmonii Pomorskiej, to poza wspólnymi koncertami z Orkiestrą Symfoniczną, także współpraca z Capellą Bydgostiensis oraz z Orkiestrą im. Johanna Starussa w Bydgoszczy.
Na estradzie koncertowej Filharmonii Pomorskiej chór śpiewał pod batutą wielu wybitnych, polskich i zagranicznych dyrygentów m. in.: J. Maksymiuk, K. Missona, H, Czyż, P. Schwarz, R, Satanowski, A. Wit, B. Madey, J. Salwarowski, R. Perucki, B. Olędzki, W. Szymański, M. Figas, M. Nałęcz-Niesiołowski, P. Przytocki T. Wojciechowski, Z. Rychert, Tadeusz Wicherek i Antoni Wicherek, M. Nowakowski, M. J. Błaszczyk, T. Bugaj, J. M. Florencio Jr., M. Pijarowski, S. Heled, I. Dohovic, J. Pesi. R. Tirsch, R. Kofman, K. Behnke oraz za granicą: Niemcy (F. R. Miller, S. Fiedler, Dietrich von Amsberg), Finlandia (S. Murto), Kai Buman i inni.
Chór posiada w repertuarze utwory kompozytorów wszystkich epok. Poza utworami a cappella w dorobku Chóru są wielkie formy wokalno-instrumentalne.
Chór Akademicki zdobył wiele nagród i wyróżnień na zagranicznych oraz krajowych festiwalach i konkursach chóralnych: w Kalundborg (Dania 1992, 1995, 1998), Międzynarodowy Festiwal Pieśni Religijnej w Rumi (1990, 1991, 1999, 2003), Międzynarodowy Festiwal Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach (1990), Święto Niemieckiego Związku Śpiewaczego (Kolonia 1992), Festiwal Organowy i Chóralny w Koszalinie (1993), Chór Workshop Viborg (Dania, 1994), koncerty bożonarodzeniowe na zaproszenie księżnej Tatiany von Metternich Baden-Baden, Wiesbaden (Niemcy 1995), Festiwal Organowy w Łodzi (1996), Florilege Vocal de Tours (Francja 1997), Akademicka Bańska Bystrzyca (1993, 1994, 1997, 2003, 2011, 2013), Festiwal Orlando di Lasso (Włochy, Rzym 1998, 2000, Cammerino 2001), Harmonie Festival (Niemcy 1994, 1999), Musikalische Sommer, Schiffenberg (Niemcy 1999), Święto Związku Śpiewaczego w Oberhausen (Niemcy 1999), Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej w Warszawie (1999), Festiwal Chóralny (Majorka 2005), International Chor Festival Malta (1996, 2000, 2006, 2011), Trasa koncertowa – (Włochy 2007), Międzynarodowy Festiwal Muzyczny – Lago di Garda – Włochy (2008), Festiwal Chórów Akademickich – „Akademickie Kolędowanie” – Bydgoszcz(2009, 2010, 2011), International Anton Bruckner Choir Competition – Linz – Austria (2009), XIII Międzynarodowy Konkurs Chóralny „Alto Adige” – Włochy (2010), 62 Międzynarodowy Konkurs Chóralny w Neerpelt – Belgia (2014), VI Ogólnopolski Konkurs Chóralny „Ars Liturgica” – Gniezno (2014), Konkurs Chórów Akademickich – Święty Krzyż – Kielce (2015), VIII Ogólnopolski Konkurs Pieśni Pasyjnej – Bydgoszcz (2017), 66. Międzynarodowy Konkurs Chóralny w Neerpelt (Belgia, 2018), Złoty Dyplom na Międzynarodowym Festiwalu Chórów Akademickich – Akademicka Banska Bystrica w Bańskiej Bystrzycy/Słowacja 2019 i udział w III edycji Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego Krajów Grupy Wyszehradzkiej w Levicach/Słowacja.
Chór wspólnie z Wydziałem Edukacji Muzycznej UKW w Bydgoszczy jest organizatorem Ogólnopolskiego Festiwalu Chórów Akademickich – Akademickie Kolędowanie, odbywającego się od ponad 15 lat w Bydgoszczy.
MAURIZIO COLASANTI
Maurizio Colasanti jest uznawany na międzynarodowej scenie jako jeden z najbardziej dynamicznych i eklektycznych dyrygentów swojego pokolenia. Jest powszechnie ceniony za interpretacje muzyki współczesnej, w tym brytyjskich kompozytorów, takich jak Britten, Holst i Finzi, a także klasycznej muzyki romantycznej. Maurizio jest również znany ze swoich znakomitych występów w Operze – wielkich włoskich oper, takich jak Rigoloetto, Otello, La Boheme, La Traviata i Gianni Schicci – a w ubiegłym roku otworzył sezon Opery Koreańskiej dyrygując Salome Ryszarda Straussa Seoul Philharmonic w Seoul Opera House otrzymując doskonałe recenzje, a także poprowadził Le Rossignola Igora Strawińskiego w Teatro Lirico di Cagliari.
Naukę muzyki rozpoczął w bardzo młodym wieku, mając zaledwie pięć lat, a pierwszy solowy koncert zagrał w wieku siedmiu lat, zdobywając swój pierwszy Diploma Cum Laude w Konserwatorium Muzycznym „Luisa D’Annunzio”. Ukończył również z wyróżnieniem studia z filozofii. Laureat wielu nagród na międzynarodowych konkursach muzycznych, w tym pierwszej nagrody w Capri, L’Aquila, Pola.
Maurizio współpracował z wieloma znakomitymi orkiestrami, w tym Orchestra Sinfonica Siciliana, Deutsches Kammerorchester, Lithuanian Chamber Orchestra, Villa Lobos Symphony Orchestra, Orquesta Sinfonica del Estrado del Mexico, Guanajuato Symphony Orchestra, Orchestra da Camera di Firenze, New England Symphony Orchestra, Istanbul Symphony Orchestra, Orchestra Magna Grecia.
Dyrygował w wielu znakomitych salach koncertowych m.in: Carnegie Hall (Nowy Jork), St. Martin in the Fields (Londyn), Teatro San Carlo (Neapol), Teatro dell’Opera (Rzym), Melba Hall (Melbourne, Australia). Współpracował również z wieloma czołowymi instytucjami akademickimi takimi jak Royal Academy of Music (Londyn), czy Miami University of Music.
Współpracował z wieloma solistami światowego rozmiaru, m.in: Carlo Mario Giulini, Paul Badura Skoda, Kennet Gilbert, Giacomo Manzoni, Anthony Braxton i Gunther Schuller. Występował dla Jego Świątobliwości Jana Pawła II.
Obecnie jest wykładowcą E.G.Duni Conservatorio di Musica w Materze, ale prowadzi zajęcia w tak znanych uczelniach jak: Royal College of Music (Londyn), Conservatorio de Musica (Quito), Corsi Estivi Internazionali (Lanciano), UFMG, Royal School of Music (Melbourne). Jest dyrektorem artystycznym kilku festiwali we Włoszech oraz zagranicznymi. W 2012 otrzymał tytuł pierwszego dyrygenta i dyrektora artystycznego OSUEL w Brazylii (The State Symphony Orchestra of the University of Londrina). Dokonał wielu nagrań dla takich wytwórni jak: Bongiovanni (Bolonia), Menabo (Rzym), Iktius (Mediolan), Mondo Musica Verlags (Monachium) oraz Aulia.
Podczas swoich ostatnich koncertów dyrygował Requiem Verdiego (USA), V symfonią i V koncertem fortepianowym Beethovena z West Bohemian Philharmonic (Czechy) oraz Requiem Mozarta w Teramo (Włochy) z Orchestra Benedetto Marcello.
W kolejnych sezonach będzie współpracował z Orchestra Sinfonica Metropolitana di Bari, Orchestra Sinfonica Siciliana, Orchestra Sinfonica di San Remo oraz będzie prowadził spektakle operowe na całym świecie, w szczególności opery włoskiej.
Jest reprezentowany przez PBMusic Artist www.pbmusic.it (Włochy) i Antony Barlow (Anglia). Więcej informacji o Maurizio znajdziecie Państwo na www.mauriziocolasanti.com