AGNIESZKA KADŁUBOWSKA – sopran
KRZYSZTOF GALBARCZYK – klarnet
RAFAŁ GRZĄKA – akordeon
SZYMON KAROL KRAJEWSKI – skrzypce
Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
MAURIZIO COLASANTI (WŁOCHY) – dyrygent
W programie m.in.: W.A. Mozart, S. Moniuszko
AGNIESZKA KADŁUBOWSKA
Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego w klasie śpiewu prof. Krzysztofa Bednarka oraz Wydziału Instrumentalnego w klasie gitary klasycznej prof. Jacka Dulikowskiego Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Uczestniczyła w Kursach Mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: Teresę Żylis-Garę, Izabelę Kłosińską, Olgę Pasiecznik, Annę Sims, Ryszarda Karczykowskiego, Udo Rainemana. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła również pod okiem znakomitych śpiewaków: Jolanty Bibel, Ewy Biegas, Agnes Zwierko, Jarosława Bręka oraz pianistki Elli Susmanek.
Na scenie zadebiutowała rolą Paminy w operze Czarodziejski flet W. A. Mozarta pod dyrekcją Dariusza Mikulskiego w Telewizji Toya w Łodzi. We współpracy z Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu scenicznie wykonywała partię Zerliny z opery Don Giovanni W. A. Mozarta.
Jako solistka współpracowała z Operą na Zamku w Szczecinie.
Repertuar Agnieszki Kadłubowskiej obejmuje m.in. role w operach W. A. Mozarta: Hrabina (Wesele Figara), Donna Elvira, Zerlina (Don Giovanni), Pamina (Czarodziejski Flet), a także Liu (Turandot G. Pucciniego), Micaela (Carmen G. Bizeta), Antonina (Opowieści Hoffmanna J. Offenbacha).
Z okazji 200. rocznicy urodzin kompozytora Stanisława Moniuszki sopranistka zaśpiewała w ramach projektu I like Moniuszko w Filharmonii Narodowej w Warszawie.
W ramach 100. rocznicy urodzin kompozytora Tadeusza Paciorkiewicza prawykonywała w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku partię drugiego sopranu w utworze Trzy freski nadmorskie – hommage a Tadeusz Paciorkiewicz Alicji Gronau. W 2022 roku podczas Świąt Bożego Narodzenia na zaproszenie Burmistrza Miasta Betlejem zaśpiewała podczas bożonarodzeniowego koncertu na Placu Pasterzy w Betlejem. W tym samym roku odbyła tournee po Ziemi Świętej (Nazaret, Jerozolima, Betlejem) oraz wykonała kompozycje współczesnego kompozytora Marcina Piotra Łopackiego w Sali Koncertowej Polskiego Radia podczas 36 Warszawskich Spotkań Muzycznych „Kolory Stulecia”. Od 2022 roku współpracuje z kompozytorką, aranżerką i pianistką Vlastą Traczyk tworząc duet Agny&Vlasta. W 2024 roku została zaproszona do cyklu koncertów “Sławomir Pietras i jego goście”.
Jako solistka współpracowała z Międzynarodową Orkiestrą Symfoniczną Unification of Cultures Orchestra powstałą w ramach projektu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego oraz Ambasadora Hiszpanii w Polsce. Podczas Festiwalu Spotkań Kultur Caper Lublinensis na zaproszenie Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie wykonała partię sopranu w Salve Regina c-moll G. B. Pergolesiego. Artystka współpracowała z takimi reżyserami jak: Michał Znaniecki czy Anna Długołęcka oraz dyrygentami: Vladimirem Kiradijevem, Marzeną Diakun, Jerzym Wołosiukiem, Jakubem Chrenowiczem, Michałem Kocimskim, Henrykiem Wierzchoniem, Dariuszem Mikulskim, Przemysławem Marcyniakiem, Arturem Czereszewskim, Przemysławem Neumannem, jak również orkiestrami: Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, Orkiestrą Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie, Płocką Orkiestrą Symfoniczną, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Unification of Cultures Orchestra, Capellą Bydgostiensis. Występowała z recitalami także za granicą, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii i Izraelu. Artystka dokonała nagrań CD takich utworów jak: Msza Koronacyjna C-dur W. A. Mozarta oraz Magnificat Johna Ruttera. W dorobku artystycznym śpiewaczki można znaleźć takie albumy jak: IKIGAI – AGNY&VLASTA, SCRABBLE-OPERA, ŁOMŻA CHAMBER PHILHARMONIC, POLISH FOLK. Artystka zagrała również w filmie Down In Egyptland (reż. Lukas Zundel).
KRZYSZTOF GALBARCZYK
fot. Mirosław Pietruszyński
Krzysztof Galbarczyk – klarnecista, kameralista, muzyk orkiestrowy. Jest absolwentem PSM I st. im. K. Kurpińskiego oraz ZPOSM nr 3 im. G. Bacewicz w Warszawie, gdzie uczył się gry na klarnecie u mgr Jerzego Czyrana. Obecnie jest studentem II roku studiów magisterskich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Arkadiusza Adamskiego oraz mgr Adriana Jandy. W ramach programu Erasmus+ kształcił się również w Duńskiej Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze. W sezonie 2023/24 był członkiem Akademii Orkiestry Sinfonia Varsovia.
Jest laureatem wielu nagród krajowych konkursów klarnetowych oraz zespołów kameralnych, m.in. pięciu edycji Festiwalu Klarnetowego w Piotrkowie Trybunalskim czy Zachodniopomorskiego Festiwalu Klarnetowego w Szczecinie. Jego solistyczny debiut odbył się z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii Kameralnej im. W. Lutosławskiego w Łomży. Jako muzyk orkiestrowy koncertował w Japonii, Danii oraz w Niemczech. W charakterze muzyka doangażowanego koncertował z orkiestrami takimi jak Filharmonia Narodowa, Orkiestra Polskiego Radia, Sinfonia Varsovia czy Kopenhaska Filharmonia. Współpracuje również z grupami Heroes Orchestra czy LZA Promni.
Rozwijał swoje umiejętności uczestnicząc w licznych kursach mistrzowskich światowej klasy muzyków i pedagogów, takich jak Damien Bachmann, Sergio Pires, Joë Christophe, Harri Mäki, Andrew Marriner, Karel Dohnal, Igor Frantisak, John Kruse, Christian Stene i Gabor Varga. Uczestniczy również w muzycznych projektach edukacyjno-społecznych, takich jak Musethica.
W 2019 roku był pierwszym klarnecistą Polskiej Orkiestry Młodzieżowej LYO. W 2021 roku otrzymał Stypendium Rektora UMFC dla najlepszych studentów. Jako muzyk klarnecista kładzie największy nacisk na ekspresję i siłę przekazu muzycznego, najlepiej odnajdując się w wykonywaniu muzyki kameralnej. Grając w orkiestrze symfonicznej nierzadko wykonuje również partie klarnetu basowego oraz Es klarnetu.
Ostatnie znaczące osiągnięcia: II nagroda w kategorii solistów oraz II nagroda w kategorii zespołów kameralnych na I Konkursie Instrumentów Dętych w Lublinie (2018), II nagroda w kategorii solistów oraz II nagroda kategorii zespołów kameralnych na XIII Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (2019), Przyjęcie do Polskiej Orkiestry Młodzieżowej LYO (2019), I nagroda na OPUS 2021 (2021) III nagroda w kategorii solistów oraz I nagroda w kategorii zespołów kameralnych na XV Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (2023), Przyjęcie do Akademii Sinfonia Varsovia (2023), III nagroda w kategorii solistów na XI Zachodniopomorskim Festiwalu Klarnetowym w Szczecinie (2024), I nagroda w kategorii solistów na XVI Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (2025).
RAFAŁ GRZĄKA
Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie akordeonu prof. Klaudiusza Barana i Policealnego Studium Jazzu im. Henryka Majewskiego w Warszawie w klasie Andrzeja Jagodzińskiego oraz drugiej edycji Studiów Doktoranckich UMFC, obecnie profesor doktor habilitowany w klasie akordeonu macierzystej uczelni. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich, gdzie pracował pod okiem takich pedagogów jak m.in.: W. L. Puchnowski, Y. Shishkin, M. Miki, G. Draugsvoll, C. Jacomucci, F. Lips.
Jest laureatem ponad 35 międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów akordeonowych, m.in. w Castelfidardo, Popradzie, Radziejowicach, Gdańsku, Czechowicach-Dziedzicach, Przemyślu, Sanoku. Jego zespół KlezmaFour otrzymał bardzo prestiżową nagrodę („City Winery of New York”) podczas International Jewish Music Festival w Amsterdamie (2010). Występował z wieloma orkiestrami: Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii i Opery Podlaskiej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Filharmonii Lwowskiej, Orkiestra Symfoniczna Opery Narodowej, Płocka Orkiestra Symfoniczna, Polska Filharmonia Kameralna, Orkiestra Symfoniczna UMFC, Gliwicka Orkiestra Kameralna, Filharmonia Szczecińska, Capella Bydgostiensis, Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Gdańsku, Suwalska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Filharmonii Łódzkiej, Orkiestra Filharmonii Gorzowskiej, Orkiestra Kameralna Miasta Tychy AUKSO, Elbląska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Orkiestra Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze”, Radomska Orkiestra Kameralna, Chopin Chamber Orchestra, Sinfonia Varsovia, Neue Lausitzer Philharmonie Gorlitz pod batutą takich dyrygentów jak Jerzy Maksymiuk, Lucas Vis, Mihail Agafita, Maja Metelska, Kazimierz Dąbrowski, Michał Nesterowicz, Janusz Przybylski, Andrzej Rosół, Krzysztof Urbański, Wojciech Rajski, Nikola Kołodziejczyk, Bernard Chmielarz, Alejo Perez, Akiki Bassem, Tomasz Radziwonowicz, Jarosław Praszczałek, Marek Moś, Rafał Janiak, Alexander Humala, Michał Klauza, Krzysztof Kozakiewicz, Mariusz Jacek Błaszczyk, Piotr Sułkowski,
Ariel Ludwiczak, Maurizio Colasanti, Hermes Helfricht i Ulrich Kern.
Od lat uczestniczy w życiu artystycznym i organizacyjnym Stowarzyszenia Akordeonistów Polskich. Jako koordynator merytoryczny zrealizował szereg zamówień kompozytorskich, swymi koncertami otwiera festiwale i konkursy. Udziela się jako muzyk sesyjny w Polskim Radiu i Telewizji. Koncertował w USA, Kanadzie, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Chinach, Włoszech, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Ukrainie, Białorusi, Rosji, Litwie, Łotwie, Turcji, Arabii Saudyjskiej, Bułgarii, Serbii, Bośni i Hercegowinie. Na swym koncie ma wiele prawykonań polskich kompozytorów, m.in Zofii Dowgiałło, Mikołaja Majkusiaka, Andrzeja Krzanowskiego, Wojciecha Kostrzewy, Piotra Wróbla,
Nikoli Kołodziejczyka, Wojciecha Widlarza, Marty Ptaszyńskiej, Pawła Łukaszewskiego, Ryszarda Borowskiego, Krzysztofa Lenczowskiego, Zbigniewa Namysłowskiego, Cezarego Paciorka, Krzysztofa Herdzina, Rafała Janiaka, Tomasza Jakuba Opałki, Ignacego Zalewskiego, Andrzeja Karałowa, Pawła Mykietyna, Ewy Trębacz, Wojciecha Blecharza.
W maju 2014 roku ukazała się płyta jednego z jego projektów, kwartetu Cup of Time, pt. Cup of Time plays Namysłowski z gościnnym udziałem Zbigniewa Namysłowskiego, wydawnictwo DUX. Album został wybrany płytą roku w kategorii jazz, przez magazyn HiFi i muzyka.
10 sierpnia 2016 roku odbyła się premiera koncertowa płyty Rafał Grząka/Atom String Quartet – Atom Accordion Quintet (Requiem Records Opus Series 120|07|2016, patron medialny Polskie Radio Program 2). Na krążku znalazły się kompozycje Mikołaja Majkusiaka, Piotra Wróbla, Krzysztofa Lenczowskiego i Nikoli Kołodziejczyka. Album doczekał się emisji m.in. w Polskim Radiu w Warszawie, Katowicach, Łodzi, Radio Centrum Rzeszów zdobywając uznanie krytyków muzycznych. Potwierdzają to poniższe recenzje: „Projekt Atom Accordion Quintet wciąga i fascynuje udanym związkiem artystówkompozytorów i instrumentalistów. Powinowactwo gustów muzycznych nałożone na kreatywne wykonawstwo dało efekt wysokiej próby” (Prof. dr hab. Teresa Adamowicz-Kaszuba, Twoja Muza 4/2016), „Akordeonista Rafał Grząka zaprosił do współpracy najlepszy kwartet smyczkowy Atom String Quartet i
nagrał z nimi płytę, która od pierwszej do ostatniej nuty zachwyca. Nietrudno o taki efekt. Płyta oddaje ducha dzisiejszych czasów – jest energetycznie, czasem nostalgicznie, tajemniczo.” (Kinga Anna Wojciechowska, Redaktor Naczelna Presto, 2-3/2016), „Płyta bardzo wielowątkowa i ciekawie pomyślana tak inspiracyjnie jak i stylistycznie” (Henryk Cierpioł, Kierownik Redakcji Muzycznej, Polskie Radio Katowice). Album doczekał się nominacji do nagrody Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2016 w kategorii muzyka
współczesna.
Również w 2016 roku został zaproszony do nagrania improwizowanej partii akordeonu ostatniej części gry The Witcher Blood and Wine, której premiera odbyła się w ramach finałowego koncertu Krakowskiego Festiwalu Muzyki Filmowej w Tauron Arenie. W plebiscycie czytelników, jednego z najpopularniejszych portali zajmujących się muzyką do gier musicgame.com, ścieżka dźwiękowa z tej produkcji została wybrana na najlepszą na świecie muzykę do gry komputerowej w 2016 roku.
W grudniu 2017 roku wraz z Klaudiuszem Baranem i Polską Orkiestrą Radiową pod batutą Michała Klauzy dokonał pierwszego w historii nagrania FisConcerto – Koncertu na dwa akordeony i orkiestrę symfoniczną Mikołaja Majkusiaka.
Do najważniejszych osiągnięć koncertowych artysty należą: cykl koncertów z udziałem Yurija Shishkina, trasa koncertowa w USA, udział w prawykonaniu I Symfonii Andrzeja Krzanowskiego wraz z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w ramach Festiwalu Warszawska Jesień (nagroda za najlepszy koncert danej edycji), występy na festiwalach Bratislavia Malajes i Jezzaldija w San Sebastian, inauguracja Dni Kultury Polskiej w Wiedniu, La four Journee 2013 w Warszawie, Letni Ferstiwal Muzyczny w Harbin (Chiny) Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Emanacje, Eurocultur Festival w Manchesterze, Hutzpach Festival w Vancouver (Kanada), International Jazz Festiwal Bansko (Bułgaria), Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Wuzhen (Chiny), Koncert Finałowy 17 Edycji Festiwalu „Kolory Polski”, polska trasa koncertowa z argentyńskim zespołem 303 TangoFusion, przygotowanie i prawykonanie partii akordeonu w operze Thomasa Adesa pt. „Powder Her Face” polska premiera w Operze Narodowej, prawykonanie koncertu na akordeon i orkiestrę smyczkową Olgino – Nikoli Kołodziejczyka wraz z ze Studencką Orkiestrą Smyczkową UMFC, prawykonanie koncertu na
bandoneon i orkiestrę kameralną Rafała Janiaka – Reminescences of Past wraz z Suwalską Orkiestrą Kameralną, prawykonanie koncertu na akordeon i orkiestrę smyczkową Tomasza Jakuba Opałki – Black streams z Elbląska Orkiestrą Kameralną, prawykonanie koncertu podwójnego na bandoneon, saksofon i orkiestrę smyczkową Nikoli Kołodziejczyka również z Elbląską Orkiestrą Kameralną.
Występował w Salach Koncertowych Filharmonii Narodowej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii Słupskiej, Filharmonii Płockiej, Filharmonii Bydgoskiej, Operze i Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Szczecińskiej, Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonii Łódzkiej, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, Filharmonii Pomorskiej, Filharmonii Kaszubskiej, Filharmonii Rybnickiej, Filharmonii Koszalińskiej, Polskiej Filharmonii Kameralnej, Filharmonii Lwowskiej, Galerii Porczyńskich oraz licznych Ośrodkach Kultury w całym kraju. Jako wykładowca prowadził zajęcia na Międzynarodowym Kursie Interpretacji Muzycznej w Miętnem, Lusławicach, Wilnie. W sezonie koncertowym 2016/17 został wybrany Artystą Rezydentem w Elbląskiej Orkiestrze Kameralnej. W 2017 i 2019 roku otrzymał Nagrodę Rektora UMFC za osiągnięcia naukowe i artystyczne. Od stycznia 2018 roku pełni funkcję wiceprezesa Stowarzyszenia Akordeonistów Polskich, w maju tego samego roku został wybrany na Prodziekana do spraw studenckich
Wydziału Instrumentalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Laureat plebiscytu Nauczyciel na Medal 2018 organizowanego przez Polska The Times.
W 2019 roku uczestniczył w dwóch bardzo ważnych projektach artystycznych. Pierwszy z nich to Chopin University Accordion Trio, z którym wraz ze znakomitymi akordeonistami Klaudiuszem Baranem i Grzegorzem Palusem prawykonał trzy, zamówione przez Teatr Wielki i Operę Narodową, kompozycje oparte na motywach Stanisława Moniuszki. Twórcami
zaproszonymi do tego projektu byli Mikołaj Majkusiak, Ignacy Zalewski oraz Wojciech Kostrzewa. Prawykonanie odbyło się w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, projekt został powtórzony na zakończenie obchodów roku moniuszkowskiego w Salach Redutowych TWON. Drugi ważny projekt to udział w premierze opery The Fairy Queen w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego w Wuzhen (Chiny) w reżyserii Michała Znanieckiego. Opera ta to widowisko inspirowane teatrem szekspirowskim i jego epigonami romantyzmu polskiego. Juliusz Słowacki i Adam Mickiewicz to tylko niektórzy poeci, których Goplany, Nimfy i Syreny pojawiają się jako tło dla przygód szekspirowskich postaci Snu nocy letniej. Akcja dramatu przenosi się z lasu na taflę jeziora. To tam czaty, pasje miłosne i ucieczki zakochanych wypełniają wieczór, gdzie muzyka Purcella i operowy śpiew polskich artystów łączy się znajważniejszymi tekstami dramatu europejskiego. W główne role wcielili się: Ewa Biegas, Sebastian Marszałowicz, Wioletta Białk, Gosha Kowalinska, Hubert Stolarski, Kamil Baron, Michał Sławecki, Mirosław Riedel i Magdalena Sowińska.
W roku 2020 został wybrany na Kierownika Katedry Akordeonu UMFC, ponadto nakładem Chopin University Press ukazała się Jego kolejna płyta z współczesnymi koncertami na akordeon, bandoneon i saksofon. Płyta została nominowana do nagrody Fryderyk w kategorii muzyka koncertująca, ponadto w tym samym roku artysta doczekał się kolejnej nominacji w kategorii muzyka współczesna za album Ignacy Zalewski Accordion Works, gdzie wystąpił w trio akordeonowym Chopin University Accordion Trio u boku Klaudiusza Barana i Grzegorza Palusa.
Rok 2022 to dwie nominacje do nagrody Fryderyk w kategorii muzyka kameralna Chopin University Accordion Trio Tribute to Moniuszko oraz muzyka współczesna Stanisław Moryto Solo & Chamber Works, a także nagroda Muzyczny Orzeł za płytę Saxophon Variete vol. 2 u boku Pawła Gusnara. Osiągnięciem wyjątkowym tego okresu było uczestnictwo w warsztatach i koncercie u boku legendy tanga argentyńskiego Rodolfo Mederosa. Ponadto, został laureatem stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w konkursie o stypendia twórcze oraz stypendia z zakresu upowszechniania kultury na 2022 rok, w ramach którego powstała, entuzjastycznie przyjęta przez środowisko akordeonowe, publikacja Akordeon w muzyce jazzowej. Kompleksowa Metoda Kształcenia. Ponadto, w tym samym roku otrzymał Nagrodę I stopnia Rektora UMFC za osiągnięcia artystyczne i dydaktyczne, został konsultantem jakości kształcenia artystycznego Centrum Edukacji Artystycznej oraz pełnił funkcję eksperta Komisji Ewaluacji Nauki do oceny osiągnięć artystycznych. Wypromował
doktorat Mateusza Smoczyńskiego, który decyzją Rady Dyscypliny Artystycznej UMFC został wyróżniony.
W 2023 roku został odznaczony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis, a także wypromował wyróżniony doktorat Cezarego Konrada.
W styczniu 2024 roku odbył trasę koncertową z Neue Lausitzer Philharmonie Gorlitz pod batutą Hermesa Helfrichta i Ulricha Kerna, z którą siedmiokrotnie wykonał koncert Astora Piazzolli – Aconcagua na bandoneon, orkiestrę smyczkową, perkusję, harfę i fortepian. Koncerty odbyły się w Gorlitz, Bautzen Hoyerswerdzie, Zittau, Niesky, Kamenz. W lutym tego samego roku otrzymał Medal za zasługi dla UMFC oraz został odznaczony przez Prezydenta RP Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Od września 2024 roku w wyniku wyborów pełni funkcję Prorektora UMFC ds studenckich i dydaktyki, a w marcu 2025 roku Prezydent RP nadał mu tytuł Profesora Sztuki w dyscyplinie Sztuki Muzyczne.
SZYMON KAROL KRAJEWSKI
Urodził się w 2006 roku. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 7 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Zambrowie pod kierunkiem pani Marioli Zalewskiej. Naukę kontynuował w klasie pani Moniki Zarzyckiej w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Łomży, którą ukończył z wyróżnieniem w 2025 roku. Jest laureatem wielu prestiżowych konkursów w Polsce jak i za granicą, m.in.: Scandinavian International Instrumental Music Competition 2024, VI Festival Internacional de Musica Almeria 2025 (nagrodą jest koncert z Orkiestrą w Almerii), II International Viennese Spring Music Competition, IX i X Młodzieżowego Konkursu na Skrzypce Solo im. Tadeusza Wrońskiego w Tomaszowie Mazowieckim (2023, 2025), IV i V Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. Wandy Wiłkomirskiej w Częstochowie (2023, 2024), Międzynarodowego Konkursu Instrumentów Smyczkowych w Elblągu w 2023 r., VII Ogólnopolskiego Konkursu Skrzypcowego im. Jadwigi Kaliszewskiej w Poznaniu w 2024 r., V Ogólnopolskiego Konkursu Skrzypcowego “Jak Wieniawski” w Lublinie w 2023 r. oraz XIX Żyrardowskich Spotkań Skrzypcowych w 2025 r..
Doskonalił swoje umiejętności podczas licznych mistrzowskich kursów u wybitnych skrzypków-profesorów m.in.: Andrzeja Konstantego Kulki, Romana Lasockiego, Vadima Brodskiego, Marii Machowskiej, Mateusza Kasprzaka-Łabudzińskiego, Anny Wandtke-Wypych, Mariusza Patyry, Andrzeja Grudnia, Małgorzaty Skorupy, Jana Antoniego Homy i Edwarda Zienkowskiego.
Występował czterokrotnie (w latach: 2024, 2023, 2018 i 2017) jako solista z Filharmonią Kameralną im. Witolda Lutosławskiego w Łomży. Miał zaszczyt wystąpić na Koncercie “Gala Trzech Dekad” z okazji 30- lecia Centrum Ignacego Jana Paderewskiego w Kąśnej Dolnej w duecie z Vadimem Brodskim, na XVIII, XIX i XX Międzynarodowym Festiwalu Kameralistyki “Sacrum et Musica”, XV Ełckich Koncertach Muzyki Organowej i Kameralnej (recital solowy), na Koncertach Galowych 46., 48., 49. i 50. Międzynarodowego Kursu Muzycznego im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie, na Koncercie “Mistrz i uczniowie” z Marią Machowską i Grzegorzem Skrobińskim podczas 49. MKM im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie, na Koncercie Galowym XXII Janowieckich Interpretacji Muzyki im. Jakuba Walaska (w duecie z Marią Machowską) oraz w Festsaal des Amtshaus w Wiedniu. Był również koncertmistrzem orkiestry na MKM w Łańcucie i MKM w Nowym Sączu.
W kręgu jego zainteresowań muzycznych oprócz sztuki wiolinistycznej znajduje się również kompozycja. Doskonali ją pod kierunkiem dr hab. Ignacego Zalewskiego i ad. dr Grażyny Paciorek-Draus. Komponuje głównie utwory przeznaczone na instrumenty smyczkowe jak i fortepian, zainspirowane twórczością takich kompozytorów jak: J. Adams, A. Pärt, P. Glass, I. Stravinsky. Do tej pory udało mu się stworzyć m.in.: dwa koncerty na skrzypce i orkiestrę smyczkową, sonatę na skrzypce i fortepian, cykl miniatur “Metamorphoses” na skrzypce solo, dwa duety skrzypcowe, kwartet smyczkowy, dwa tria fortepianowe i suitę na fortepian
solo oraz “Concerto barocco” na klawesyn i orkiestrę smyczkową. Jest laureatem VII Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego im. Piotra Perkowskiego w Toruniu.
Swoje utwory miał okazję prezentować m.in. podczas XX Międzynarodowego Festiwalu Kameralistyki “Sacrum et Musica”.
Jest trzykrotnym stypendystą Marszałka Województwa Podlaskiego dla uczniów uzdolnionych artystycznie za wyróżniające się osiągnięcia (w 2023 r., 2024 r. i w 2025 r.).
Szymon gra na mistrzowskim instrumencie wykonanym przez Piotra Pielaszka w 2025 r.
MAURIZIO COLASANTI
Maurizio Colasanti jest uznawany na międzynarodowej scenie jako jeden z najbardziej dynamicznych i eklektycznych dyrygentów swojego pokolenia. Jest powszechnie ceniony za interpretacje muzyki współczesnej, w tym brytyjskich kompozytorów, takich jak Britten, Holst i Finzi, a także klasycznej muzyki romantycznej. Maurizio jest również znany ze swoich znakomitych występów w Operze – wielkich włoskich oper, takich jak Rigoloetto, Otello, La Boheme, La Traviata i Gianni Schicci – a w ubiegłym roku otworzył sezon Opery Koreańskiej dyrygując Salome Ryszarda Straussa Seoul Philharmonic w Seoul Opera House otrzymując doskonałe recenzje, a także poprowadził Le Rossignola Igora Strawińskiego w Teatro Lirico di Cagliari.
Naukę muzyki rozpoczął w bardzo młodym wieku, mając zaledwie pięć lat, a pierwszy solowy koncert zagrał w wieku siedmiu lat, zdobywając swój pierwszy Diploma Cum Laude w Konserwatorium Muzycznym „Luisa D’Annunzio”. Ukończył również z wyróżnieniem studia z filozofii. Laureat wielu nagród na międzynarodowych konkursach muzycznych, w tym pierwszej nagrody w Capri, L’Aquila, Pola.
Maurizio współpracował z wieloma znakomitymi orkiestrami, w tym Orchestra Sinfonica Siciliana, Deutsches Kammerorchester, Lithuanian Chamber Orchestra, Villa Lobos Symphony Orchestra, Orquesta Sinfonica del Estrado del Mexico, Guanajuato Symphony Orchestra, Orchestra da Camera di Firenze, New England Symphony Orchestra, Istanbul Symphony Orchestra, Orchestra Magna Grecia.
Dyrygował w wielu znakomitych salach koncertowych m.in: Carnegie Hall (Nowy Jork), St. Martin in the Fields (Londyn), Teatro San Carlo (Neapol), Teatro dell’Opera (Rzym), Melba Hall (Melbourne, Australia). Współpracował również z wieloma czołowymi instytucjami akademickimi takimi jak Royal Academy of Music (Londyn), czy Miami University of Music.
Współpracował z wieloma solistami światowego rozmiaru, m.in: Carlo Mario Giulini, Paul Badura Skoda, Kennet Gilbert, Giacomo Manzoni, Anthony Braxton i Gunther Schuller. Występował dla Jego Świątobliwości Jana Pawła II.
Obecnie jest wykładowcą E.G.Duni Conservatorio di Musica w Materze, ale prowadzi zajęcia w tak znanych uczelniach jak: Royal College of Music (Londyn), Conservatorio de Musica (Quito), Corsi Estivi Internazionali (Lanciano), UFMG, Royal School of Music (Melbourne). Jest dyrektorem artystycznym kilku festiwali we Włoszech oraz zagranicznymi. W 2012 otrzymał tytuł pierwszego dyrygenta i dyrektora artystycznego OSUEL w Brazylii (The State Symphony Orchestra of the University of Londrina). Dokonał wielu nagrań dla takich wytwórni jak: Bongiovanni (Bolonia), Menabo (Rzym), Iktius (Mediolan), Mondo Musica Verlags (Monachium) oraz Aulia.
Podczas swoich ostatnich koncertów dyrygował Requiem Verdiego (USA), V symfonią i V koncertem fortepianowym Beethovena z West Bohemian Philharmonic (Czechy) oraz Requiem Mozarta w Teramo (Włochy) z Orchestra Benedetto Marcello.
W kolejnych sezonach będzie współpracował z Orchestra Sinfonica Metropolitana di Bari, Orchestra Sinfonica Siciliana, Orchestra Sinfonica di San Remo oraz będzie prowadził spektakle operowe na całym świecie, w szczególności opery włoskiej.
Jest reprezentowany przez PBMusic Artist www.pbmusic.it (Włochy) i Antony Barlow (Anglia). Więcej informacji o Maurizio znajdziecie Państwo na www.mauriziocolasanti.com