Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Żegnamy karnawał!

8 lutego - 18:30 - 20:00

Miejsce koncertu: Sala koncertowa FKWL

ALEJANDRINA VÁZQUEZ (MEKSYK) – sopran
MAGDALENA IDZIK – mezzosopran

WIESŁAW OCHMAN – tenor

Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
JAN MIŁOSZ ZARZYCKI – dyrygent

W programie m.in.: najpiękniejsze arie i duety operowe i operetkowe

MECENAS KONCERTU

Bilety w cenie od 20 zł do 50 zł

Kup bilet – link interticket
obraz link kup bilet

CENY BILETÓW:
1. Bilet normalny – 50 zł

2. Bilet ulgowy – 40 zł – przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
a) przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu *:
– emerytom i rencistom
– rodzicom lub opiekunom dziecka
– osobom dorosłym posiadającym Kartę Dużej Rodziny
– posiadaczom odznaki „Zasłużony działacz kultury”
– osobom niepełnosprawnym, które nie wymagają wsparcia opiekuna – NIE DOTYCZY KONCERTÓW SPECJALNYCH
b) przysługuje:
– nauczycielom szkół muzycznych
– grupom zorganizowanym powyżej 15 osób
– opiekunom osób niepełnosprawnych

3. Bilet specjalny – 20 zł – przysługuje, za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
a) przysługuje za okazaniem odpowiedniego dokumentu *:
– uczniom i studentom do 25 roku życia
– dzieciom posiadającym Karty Dużej Rodziny
– innym grupom na podstanie zarządzenia Dyrektora FKWL

* Dokument upoważniający do zakupu biletu zniżkowego należy okazywać przed wejściem na koncert.

ALEJANDRINA VÁZQUEZ
Meksykańska sopranistka, doktorantka Akademii Muzycznej w Gdańsku., która wcześniej uzyskała tytuł magistra śpiewu operowego z wyróżnieniem w klasie maestry Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej na Uniwersytecie Muzycznym Fryederyka Chopina w Warszawie oraz tytuł Bachelor of Music na University of Baja California. Kształciła się wokalnie u światowych profesorów śpiewu, takich jak Octavio Arévalo, Ignacio Clapés, Dianna Ruggiero, Halina Nadi, Patricia Craig, Olivera Miljaković i Luis Ledesma. Odbyła międzynarodowe tournée po Meksyku, Francji, Hiszpanii, Kubie, USA, Polsce, Rumunii, Rosji i Austrii. Część jej koncertów była transmitowana przez Telewizję Publiczną (Chanel 22), Rozgłośnię Uniwersytecką (Radio UNAM), Meksykański Instytut Radia (IMER-Opus 94) i Radio dla Ciebie w Polsce.
Vazquez występowała z wieloma orkiestrami i śpiewała pod dyrekcją uznanych mistrzów, Meksyk: Francisco Savín (Orkiestra Symfoniczna Narodowego Konserwatorium), Srba Dinic (Orkiestra Symfoniczna National Marine), David Rodríguez De La Peña (Orkiestra Symfoniczna Uniwersytetu Baja California), Miguel Angel García (Orkiestra Symfoniczna Michoacan). USA: Kurt Spranger (Orkiestra Symfoniczna Fort Worth), Rumunia: Marco Balderi (Orkiestra Festiwalowa Darclee). Rosja: Jan Miłosz Zarzycki (Państwowa Orkiestra Symfoniczna Woroneża) Polska: Adam Klocek i Hermann Breuer (Kaliska Orkiestra Symfoniczna), Maciej Żółtowski (Toruńska Orkiestra Symfoniczna), Jan Ślęk (Orkiestra Festiwalowa Straussa), Jacek Rogala, Jan Miłosz Zarzycki i Ruben Silva (Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży), Bartosz Żurakowski, Betsy Cook Weber i Maciej Żółtowski (Filharmonia Sudecka) Marek Wroniszewski (Orkiestra Symfoniczna UMFC), Bartosz Olejnik (Orkiestra Sinfonia Baltiva), Marek Czekała (Bydgoska Orkiestra Symfoniczna), Massimo Caldi, Michał Kocimski (Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi).
W Meksyku, Polsce i USA Alejandrinę można było usłyszeć w rolach takich jak m.in.: Fiordiligi w Cosí fan tutte, Violetta w Traviacie, Anita w Anita, Serpina w La serva padrona, Bohater w Beatrice i Benedykt, Bastienne w Bastien i Bastienne, Rosario w Goyescas, Sour Gienovieva i Suor Dolcina w Suor Angelica.
Alejandrina Vázquez śpiewała w oratoriach takich jak: Requiem Faure, Missa Solemnis Beethovena, Gloria Vivaldiego, Carmina Burana Orffa, Stabat Mater Pergolesiego, Mesjasz Haendla.
Alejandrina Vázquez szczególnie interesuje się meksykańską muzyką współczesną, ma na swoim koncie światowe premiery i nagrania oryginalnych dzieł Santosa Coty, Félixa Mory, Maxa Bobera, Davida Rodrígueza, Enrique Gonzáleza Mediny, Venus Rey Jr i Bryana Banksa.
Była laureatką kilku stypendiów: Stypendium Projektu Kulturalnego UABC Uniwersytetu Autonomicznego Baja California (2011), stypendium PECDA Baja California (2009-2010), stypendium UABC Mobility Scholarship (2008 i 2009).
Na międzynarodowych konkursach wokalnych Alejandrina została finalistką „International Hariclea Darclée Competition 2017” w Braila w Rumunii oraz otrzymała Pierwsze Wyróżnienie i Nagrodę za Koncert finałowy XII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej „Organ Forum de Kalisz 2019” w „Międzynarodowy Konkurs Wokalny I VIVA CALISIA 2018” w Kaliszu.
Alejandrina pracowała jako profesor w Meksyku na Uniwersytecie Autonomicznym Baja California, National School of Theatre i na Uniwersytecie Michoacana w San Nicolás de Hidalgo.
Nagrania płytowe Alejandriny Vázquez obejmują płyty CD „Las Divas” (2011), „Paisajismo volatile” i „Surrealismo heroico” (2015) z oryginalnymi utworami Davida Rodrígueza De La Peña, „Bachianas Mexicanas nr 1 i 2 ” (2016) Venus Rey Jr., „Goyescas” (2018) Enrique Granados, nagrany w Polsce i wyprodukowany przez Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina i Ambasadę Hiszpanii, „Somos” (2020) i „Cantos a Nanette” ( 2022) Maxa Bobera, wydany przez Wandelweiser Records w Hann, Niemcy. Część płyt można usłyszeć na głównych platformach cyfrowych, takich jak Spotify i iTunes.
Od 2016 roku Alejandrina mieszka w Warszawie i aktywnie występuje jako wokalistka w wielu teatrach i scenach w Europie. Jednym z jej najbliższych projektów będzie nagranie w Polsce płyty CD z muzyką współczesnego meksykańskiego kompozytora José Enrique Gonzáleza Mediny.

MAGDALENA IDZIK
Jest absolwentką warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, studia kontynuowała w Mediolanie pod kierunkiem Vittorio Terranovy i w Londynie u Joy Mammen. Otrzymała stypendium Promocja Talentu przyznawane przez Fundację Ewy Czeszejko-Sochackiej. W 2001 roku ukończyła we Włoszech Akademię Rossiniowską pod kierunkiem znakomitego dyrygenta Alberta Zeddy. Debiutowała na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w spektaklu Śpiewnik domowy Moniuszki w reżyserii Marii Fołtyn. Od tamtej pory w repertuarze artystki znalazły się partie mezzosopranowe w takich operach jak: Eugeniusz Oniegin Czajkowskiego (Olga), Jaś i Małgosia Humperdincka (Jaś), Straszny dwór Moniuszki (Jadwiga), Wesele Figara Mozarta (Cherubin), Janek Żeleńskiego (Marynka), La rondine (Suzy) i Madame Butterfly Pucciniego (Kate) oraz Podróż do Reims (Maddalena) Rossiniego, Salome i Elektra R. Straussa, Carmen Bizeta ( Carmen i Mercedes) Czarodzejski flet Mozarta(Dama II i III), Śpiewała także rolę Hudel w musicalu Skrzypek na dachu Steina/Bocka. Maddalenę w Podróży do Reims kreowała także w Pesaro na zaproszenie Rossini Opera Festival. Z zespołem Opery Narodowej uczestniczyła w występach gościnnych na Cyprze, w Japonii i Hiszpanii. Wśród ostatnich sukcesów śpiewaczki na scenie warszawskiej znalazły się premierowe wykonania w: Czarodziejskim flecie Mozarta (III Dama) oraz wodewilu Zabobon, czyli Krakowiacy i Górale Kurpińskiego (Zosia), a także w prapremierze Magicznego Doremika Marty Ptaszyńskiej (partia tytułowa) i w Łucji z Lammermoor Donizettiego (Alicja). Bogaty jest również repertuar oratoryjno-kantatowy i pieśniarski artystki, który z powodzeniem wykonuje na estradach filharmonicznych w kraju i za granicą. Oklaskiwała ją publiczność sal koncertowych w Amsterdamie, Brukseli, Kolonii, Luksemburgu, Paryżu, Walencji, Nowym Jorku, Toronto i Tokio. Współpracuje i koncertuje z wybitnym polskim tenorem Wiesławem Ochmanem . Ważnym wydarzeniem w karierze śpiewaczki był udział w wykonaniu Requiem Mozarta podczas uroczystego koncertu dla królowej belgijskiej Fabioli w 5. rocznicę śmierci króla Baudouina. Wystąpiła w słynnym koncercie galowym Andrei Bocellego w łódzkim Teatrze Wielkim. Wzięła także udział w koncercie poświęconym pamięci Giuseppe Sinopoliego (Piza) oraz w uroczystej gali Gwiazdy dla Europy pod batutą argentyńskiego tenora i dyrygenta José Cury. W roku 2014 na zaproszenie MSZ zaśpiewała Requiem Verdiego w Operze Kijowskiej z okazji 100 letniej rocznicy wybuchu I Wojny Światowej. Obecnie jest wykładowcą w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w stopniu doktora habilitowanego. W roku 2021 jest członkinią Rady Studiów Doktoranckich UMFC . Nagrodzona w 2021roku przez Rektora macierzystej Uczelni nagrodą I rok stopnia za osiągnięcia dydaktyczne, artystyczne oraz naukowe.

WIESŁAW OCHMAN
śpiewak operowy-tenor, malarz, reżyser. Zaliczany do grona najwybitniejszych artystów operowych świata.
Studiował w latach 1954-60 na Wydziale Ceramiki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie uzyskując dyplom magistra inżyniera. W trakcie studiów rozpoczął naukę śpiewu pod kierunkiem Gustawa Serafina. Prywatne studia muzyczne odbył pod kierunkiem profesorów: Marii Szłapak, Sergiusza Nadgryzowskiego i Jerzego Gaczka.W roku 1960 zadebiutował na scenie Opery Śląskiej partią Edgarda w operze Gaetano Donizettiego „Lucia di Lammermoor”.W roku 1965 śpiewał partię Jontka w przedstawieniu „Halki” w uroczystościach otwarcia odbudowanego Teatru Wielkiego w Warszawie. W latach 1966-68 był członkiem zaspołu Staatsoper w Berlinie, a następnie gościł na wszystkich ważnych scenach operowych Europy i Świata jak:Hamburgische Staatsoper, Deutsche Oper, mediolańska La Scala, Metropolitan Opera w Nowym Jorku,opery w Barcelonie , Paryżu, Genewie, Zurichu, Moskwie , Madrycie, Chicago ,Buenos Aires, Waszyngtonie, Rzymie, Salzburgu, San Francisco , Sewili, Wiedniu, Brukseli, Frankfurcie,Zurichu,Tuluzie, Marsylii itd. oraz brał udział w renomowanych festiwalach muzycznych jak: Orange, , Glyndebourne Festival Opera itd. Koncertuje na ważnych estradach świata ; Carnegie Hall, Wiener Musikverein , Salle Pleyel w Paryżu , wszystkie Filharmonie w Polsce, a także z Berlińskimi i Wiedeńskimi Filharmonikami pod dyrekcją wybitnych mistrzów batuty , Herberta von Karajana, Karla Boehma, Eugena Jochuma, Leonarda Bernsteina, Nello Santiego, Giuseppe Patane,Jamesa Levina, Charlesa Mackerrasa, Vaclava Neumanna, Gerta Albrechta, Christoph von Dohnanyiego , Johna Pritcharda, Claudia Abbado ,Riccardo Muttiego , Rafaela Kubelika i polskich znakomitych dyrygentów Włodzimierza Ormickiego, Krzysztofa Missony, Stanisława Wisłockiego, Witolda Rowickiego , Stefana Rachonia,Zdzisława Górzyńskiego,Karola Stryji,Jana Krenza, Jerzego Semkowa, Jerzego Katlewicza,Kazimierza Korda, Tadeusza Strugały, Tadeusza Serafina,Antoniego Wita, Jerzego Maksymiuka, Jan Miłosza Zarzyckiego, Marka Pijarowskiego ,Mirosława Błaszczyka , i innych. Występował w spektaklach reżyserowanych przez najwybitniejszych reżyserów jak Erhard Fisher, August Everding, Goetz Friedrich , Joseph Losay, Andriej Tarkowski, Jurii Ljubimow, John Dexter, Petrica Ionesco, Evald Schorm, Gian Carlo Menotti,Harry Kupfer ,Jonathan Miller i inni
Dokonał wielu nagrań radiowych i płytowych muzyki , operowej , symfonicznej,i popularnej dla renomowanych wytwórni płytowych. Wystąpił w filmowych wersjach operetki F.Lehara „Carewicz” kreując tytułową postać, w „Salome „Richarda Straussa w partii Narrabotha , oraz w partii Leńskiego w „Eugeniuszu Oneginie „ Piotra Czajkowskiego. Po 1999 zajął się także reżyserią operową. Miał ponad 80 indywidualnych wystaw swoich prac malarskich. Działa też intensywnie na polu charytatywnym. Organizował szereg aukcji sztuki polskiej na terenie USA (Nowy Jork, Waszyngton) z których dochód był przeznaczony na wspieranie kultury polskiej nie tylko w kraju ale też za granicą m.in. na remont Muzeum Adama Mickiewicza w Wilnie przy Zaułku Bernardyńskim. Wiesław Ochman wielokrotnie przewodniczył Jury Konkursów Wokalnych. Od roku 1992 współorganizuje Galowe Koncerty Charytatywne Fundacji „Auxilium” wspierającej Szpital w Zawierciu w ramach Festiwalu zorganizowanego przez władze Zawiercia pod jego nazwiskiem. Ochman jest Honorowym Obywatelem Zawiercia , Bytomia ,Zelowa, Drezdenka i Szczawna -Zdroju.. Posiada szereg odznaczeń m.in. Krzyż Komandorski z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski ,.Złota odznakę „Gloria Artis”, Order Uśmiechu , Koryfeusz Muzyki Polskiej itd. Jest członkiem Polskiej Akademii Umiejętności a także doktorem honoris causa Akademii Górniczo- Hutniczej i Akademii Muzycznej im. J.I. Paderewskiego w Poznaniu. Jego imieniem nazwane jest Rondo w Zawierciu.
Wydawnictwa: Wacław Panek „Ochman” – Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe 1980, Jerzy Skrobot „Tonacje Sławy – Ochman” – Wyd.Promotor Kraków 2006, Jerzy Skrobot „Wiesław Ochman – Obrazy wyśpiewane kolorem” – Wyd. Promotor Kraków 2010, Olgierd Budrewicz i Wiesław Ochman „O wszystkim” – Wyd. BOSZ 2010, Jerzy Skrobot „Wiesław Ochman w kręgu przyjaciół” – Wyd. Promotor Kraków 2014.
Nagrania w firmach: Polskie Nagrania, Veriton, Deutsche Grammophon Gesellschaft, Sony, EMI, Naxos, DUX, Erato, Philips, Le Chant du Monde, Supraphon, HNH International, Harmonia Mundi.

Szczegóły

Data:
8 lutego
Godzina:
18:30 - 20:00
Kategoria Wydarzenie:

Miejsce wydarzenia

Sala koncertowa FKWL
ul. Zawadzka 1
Łomża,
+ Google Map