IZABELA BŁAWAT-LEOFREDDI – skrzypce
IGA MARTA LUDKIEWICZ – wiolonczela
PIOTR SAWICKI – skrzypce
CAN KEHRI (TURCJA) – wiolonczela
ADRIAN STANCIU – altówka
Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
AMANCIO CABRAL (PORTUGALIA) – dyrygent
W programie m.in.: J.S. Bach, A. Vivaldi, G.F. Haendel
IZABELA BŁAWAT-LEOFREDDI
Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 8 lat w Państwowej Szkole Muzycznej im Zygmunta Noskowskiego w Gdynii. W wieku 10 lat po wygranym konkursie skrzypcowym została zaproszona do kontynuowania nauki w klasie skrzypiec Prof. Krystyny Jureckiej w OSM im. F. Nowowiejskiego w Gdańsku.
W 2007 roku ukończyła elitarną Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie skrzypiec Prof. Mirosława Lawrynowicz, A. Gębskiego i M. Zebury. Następnie edukację muzyczną kontynuowała w Akademii Muzycznej w Maastricht w mistrzowskiej klasie skrzypiec Prof. R. Szredera oraz w Konserwatorium Muzycznym Świętej Cecylii w Rzymie w klasie prof. F. Leofreddi W 2020 roku otrzymała tytuł magistra sztuki w specjalności skrzypce w Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie ucząc się w klasie skrzypiec prof. A. Gębskiego i dr Kamili Wąsik.
Od najmłodszych lat zdobywała czołowe nagrody w konkursach ogólnopolskich jako solistka i kameralistka m.in w Konkursie skrzypcowym im. G. F. Telemanna w Poznaniu czy Konkursu skrzypcowego im. K. Januszajtis w Gdańsku, była też laureatką konkursu Polskiego Radia „ Wieniawski Junior”. W roku 2005 otrzymała nagrodę specjalną Polskiego Związku Artystów Lutników za wybitne osiągnięcia artystyczne.
Była trzykrotną stypendystką prezydenta miasta Gdynia i podopieczną „ Rotary Club” w Gdynii.
Od roku 1999- 2007 była objęta programem stypendialnym Funduszu na Rzecz Dzieci.
Uczestniczyła w licznych międzynarodowych kursach mistrzowskich doskonaląc swe umiejętności pod okiem wybitnych pedagogów takich jak Mirosław Ławrynowicz, Andrzej Gębski, Fulvio Leofreddi, Marek Zebura, Yair Kless, Robert Szreder, Konstanty Andrzej Kulka, Krystyna Jurecka, Mark Ghothoni, Roland Baldini oraz Royal String Quartet .
Uczestniczyła w licznych festiwalach jako kameralistka i solistka m.in. Grachten Festival w Amsterdamie, czy Savonlinna Music Academy w Finalndii.
Koncertowała w Niemczech, Finlandii, Holandii, Belgii, Szwecji, Włoszech, Francji oraz w Polsce.
W marcu 2022 wygrała konkurs na stanowisko koncertmistrza Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży.
IGA MARTA LUDKIEWICZ
Naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku 7 lat w PSM w Białymstoku w klasie Ewy Łoś. Ukończyła studia na UMFC w Warszawie na Wydziale Instrumentalno – Pedagogicznym w Białymstoku (specjalność dodatkowa: kameralistyka) z wyróżnieniem. Swoje umiejętności kształciła pod kierunkiem prof. Wojciecha Walaska. Brała udział w wielu kursach muzycznych. W 2014 roku zdobyła I nagrodę na II International Master Competition for Music Teachers w kategorii kameralistyka. Trzykrotnie koncertowała z Orkiestrą Kameralną i Symfoniczną we Francji. Kilka lat z rzędu była liderem wiolonczel w Orkiestrze Symfonicznej UMFC w Warszawie – Wydziału Instrumentalno Pedagogicznego w Białymstoku pod batutą m.in.: Paul Kantschieder (Austria), Dainius Pavilionis (Litwa), Sergey Khorovets (Ukraina), Jerzy Salwarowski, Adam Klocek, Maciej Sztor, Kazimierz Dąbrowski, Marta Kluczyńska, Paweł Kos-Nowicki, Nikolai Makarevich oraz w Orkiestrze Kameralnej Sinfonia Academica, z którą w listopadzie 2012 roku nagrała płytę (DUX). W 2015 roku wystąpiła solo z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Obecnie jest liderem wiolonczel w Filharmonii Kameralnej w Łomży im. Witolda Lutosławskiego, z którą w listopadzie 2019 roku miała przyjemność nagrać płytę, oraz jedną z partii solowych utworu Narew Concerto na Orkiestrę Smyczkową Sławomira Czarneckiego. Prowadzi audycje muzyczne. Czynnie koncertuje, angażuje się w wiele projektów muzycznych, zajmuje się muzyką nie tylko klasyczną, ale także rozrywkową i alternatywną, którą wykonuje na wiolonczeli elektrycznej. Jest członkiem zespołu Acoustic Desires oraz Imagery.
PIOTR SAWICKI
Absolwent I i II st. Państwowej Szkoły Muzycznej im. Grażyny Bacewicz w Warszawie.
W latach 2007-2012 Studiował na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie – wydział instrumentalny – gra na skrzypcach.
Warsztat muzyczny szlifował pod kierunkiem wielu wybitnych skrzypków-pedagogów takich jak: Prof. Mirosław Ławrynowicz, Prof. Andrzej Kulka, Prof. Andrzej Gębski, Prof. Janusz Wawrowski.
Ponadto współpracował z Magnificencjami wiolinistyki światowej takimi jak: Maestro Wolfgang Marschner, Andrzej Grudzień, Edward Zienkowski, Ariane Mateus, Roland Baldini i wielu innych wielce cenionych Profesorów.
Przez kilka lat uczestniczył w różnych kursach muzycznych krajowych i międzynarodowych. Wielokrotnie uczestniczył w konkursach i przesłuchaniach muzycznych.
Jako kameralista występuje na terenie niemal całego kraju w różnych przedsięwzięciach kulturalnych organizowanych przez: Polskie Radio, Stołeczna Estrada, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia w Kaliszu, w Domach Kultury, w Zespołach Pieśni i Tańca( Warszawianka, Kurpie, Soli Deo), w Zespołach Ludowych (Powsinianie, Radosna, Tęcza), w obiektach sakralnych, w galeriach, w Bibliotece Narodowej.
Brał czynny udział w różnych wydarzeniach muzyczno-teatralnych organizowanych przez: Teatr Wielki, Teatr Dramatyczny, Sala Kongresowa, Kolegium Nobilium, Zamek Królewski. W 2014 uczestniczył w nagraniach ścieżki dźwiękowej do „Wiadomości” TVP 1, która była emitowana przez kilka lat. Jako Muzyk – statysta grał w serialu „Bodo” , a także na planie serialu „Belle Epoque”.
Swoje tourne zagraniczne odbył min. z Pan European Filharmonia na Festiwalach w Grecji, w Libanie. Kilkukrotnie koncertował w tournee z Orkiestrami w Niemczech. Solowe Koncerty dawał w Argentynie – Buenos Aires, Mar del Plata.
Obecnie pracuje z Orkiestrą Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży pod Dyrekcją Prof. Jana Miłosza Zarzyckiego, gdzie od marca 2022 r. został zastępcą Koncertmistrza.
W Kwietniu 2022 roku wystąpił razem z Jose Carrerasem podczas Koncertu Wielkanocnego emitowanego podczas Świąt w TVP 1.
Od lutego 2023r jest członkiem kapituły Związku Producentów Audio Video.
Skrzypek gra na instrumencie współczesnego artysty lutnika, wielokrotnie nagradzanego za wybitne osiągnięcia, Pana Michała Różaka z Kościeliska. W 2001 roku Instrument otrzymał drugą lokatę na Międzynarodowym Konkursie lutniczym w miejscowości Mittenwald (Niemcy).
ADRIAN STANCIU
Adrian Stanciu urodził się w Jassach w Rumunii, w rodzinie z wieloletnią tradycją muzyczną. Już jako sześciolatek pobierał lekcje gry na skrzypcach, aby w wieku lat czternastu rozpocząć grę na altówce. Jednym z pierwszych i najbardziej wymagających nauczycieli Adriana był jego ojciec Constantin Stanciu.
Absolwent Uniwersytetu Muzycznego „George Enescu” w Jassach i Uniwersytetu Muzyki i Sztuk Scenicznych w Wiedniu. Już podczas studiów, które ukończył z wyróżnieniami oraz specjalnymi nagrodami za wybitne osiągnięcia, doceniono jego talent muzyczny przyznając mu liczne, międzynarodowe stypendia artystyczne m.in. Stypendium Yehudi Menuhin (2011), ECMA (2012) czy NASOM – The New Austrian Sound of Music (2015).
Zdobywca wielu nagród jako solista oraz altowiolista kwartetu smyczkowego. Do najważniejszych należą: I nagroda w Międzynarodowym Konkursie „George Georgescu” w Tulczy (Rumunia) w 2003 roku oraz w 2004 roku, II nagroda w Międzynarodowym Konkursie „Mozart” w Kluż-Napoka (Rumunia, 2006), III nagroda w konkursie „Ch. Hennen“ w Heerlen (Holandia, 2009), Nagroda Albana Berga, Nagroda Kreneka oraz Nagroda Artis w konkursie „ISA-Wettbewerb” w Reichenau (Austria, 2011), Grand Prix Festiwalu „Aix-en-Provence“ (Francja, 2012), I nagroda w Konkursie „Windisch“ (2014) w Wiedniu, II nagroda i Nagroda Publiczności „Peter Druce” oraz Nagroda „Musica Viva Australia” w Międzynarodowym Konkursie „Melbourne International Chamber Music Competition” (2015), nagroda specjalna “Jeunesses Musicales Special Prize” w światowej sławy Międzynarodowym Konkursie Muzycznym ARD w Monachium (2016). W roku 2022 Adrian we współpracy z Trio Lontano był nominowany do International Classical Music Awards (ICMA) – jednej z najbardziej prestiżowych nagród w świecie muzyki klasycznej, w kategorii Muzyka Kameralna.
Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów mistrzowskich pod czujnym okiem znakomitych profesorów i pedagogów muzycznych m.in. u Johannesa Meissela (Artis-Quartet), Günter Pichlera, Hatto Beyerle i Gerharda Schulza (Alban Berg Quartett), Dana Prelipceana (Voces Quartett), Ivriego Gitlisa, Andrása Kellera (Keller Quartett), Hariolfa Schlichtiga (Cherubini Quartett) i Miguela da Silvy (Quatuor Ysaÿe).
Adrian Stanciu współpracuje z wieloma znakomitymi dyrygentami i zespołami jako solista oraz muzyk orkiestrowy. Występował w największych salach koncertowych Europy, Ameryki Południowej i Australii, m.in. Wigmore Hall w Londynie, Beethoven Haus w Bonn, Grand Théâtre de Bordeaux, Ateneum Rumuńskim w Bukareszcie, Musikverein i Konzerthaus w Wiedniu, Melbourne Recital Centre. Jego dotychczasowy dorobek artystyczny wieńczą liczne nagrania dla radia i telewizji oraz nagrania płytowe.
CAN KEHRI
Urodził się w Stambule w 1989 roku. Lekcje gry na fortepianie rozpoczął w wieku lat ośmiu. Dwa lata później zaczął kształcić się w zakresie gry na wiolonczeli w Państwowym Konserwatorium na Uniwersytecie Sztuk Pięknych Mimara Sinana, gdzie w 2011 z wyróżnieniem ukończył naukę w klasie prof. Reşita Erzina. W tym samym roku, jako pierwszy turecki student w historii uczelni, został przyjęty na studia magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Tu w 2013 roku uzyskał dyplom magistra z wyróżnieniem w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla i Rafała Kwiatkowskiego.
Uczestniczył w kursach mistrzowskich, które prowadzili Wolfgang Boettcher, Arto Noras, Peter Bruns oraz Alexander Baillie. Uczęszczał na warsztaty Marii Kliegel, Antoniego Menesesa, Daniela Müllera-Schotta i Kazimierza Michalika. Brał udział w wielu krajowych
i międzynarodowych festiwalach z różnymi orkiestrami. Był pierwszym wiolonczelistą Młodzieżowej Filharmonii Turecko-Armeńskiej.
W kwietniu 2009 roku zdobył III nagrodę na Konkursie dla Młodych Wiolonczelistów w Edirne (Turcja). W tym samym roku, po zaliczeniu przesłuchań, został członkiem Orkiestry Filharmonicznej Borusan w Stambule. W 2010 roku wykonał Koncert c-moll Antoniego Vivaldiego wraz z Orkiestrą Kameralną Kopuz.
W czerwcu 2013 wykonał Sonatę wiolonczelową Sergiusza Rachmaninowa op. 19 w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W roku 2014 wraz z pianistą Canem Okanem zagrał recital wieńczący XIV Festiwal im. Franciszka Wybrańczyka „Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu”. W 2015 wraz z orkiestrą symfoniczną Państwowego Konserwatorium – Uniwersytetu Sztuk Pięknych Mimara Sinana w Stambule pod dyrekcją Antoniego Pirolliego wykonał Koncert podwójny a-moll op. 102 Johannesa Brahmsa na skrzypce i wiolonczelę.
Od 2017 do 2019 pracował w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus. W maju 2019 roku z tą samą Orkiestrą pod dyrekcją Cana Okana, wykonał Koncert wiolonczelowy Hasana Ferita Alnara. Było to pierwsze wykonanie tego dzieła poza granicami Turcji.
Od marca 2023 roku pracuje w Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego
w Łomży na cały etat.
Artysta gra na współczesnym instrumencie Erşen Aycan Freiburg z 2005 roku.
AMANCIO CABRAL
Amâncio Cabral rozpoczął studia muzyczne w Regionalnym Konserwatorium w Ponta Delgada, gdzie ukończył kurs muzyczny w klasie skrzypiec profesora Shelleya Rossa. W Lizbonie ukończył studia muzyczne na Universidade Nova de Lisboa. Uzyskał również dyplom w klasie orkiestry i instrumentalisty skrzypcowego w Academia Nacional Superior de Orquestra w klasie profesora Aníbala Limy. Studiował także u António Anjosa, Marka Gundermana, Dana Derry’ego i Gerardo Ribeiro.
Był członkiem Orquestra Sinfónica Juvenil de Lisboa i Orquestra Académica Metropolitana, współpracował z Orquestra Metropolitana de Lisboa i Orquestra Sinfonietta de Lisboa. Jest członkiem-założycielem Da Capo Quartet i Orkiestry Kameralnej Ponta Delgada, a także zintegrował kilka formacji orkiestrowych na Azorach, co podkreśla jego rolę szefa drugiej sekcji skrzypiec w Orkiestrze Klasycznej Francisco Lacerda.
Od 2011 roku studiuje dyrygenturę orkiestrową u Jeana Sebastiena Béreau, współpracował także z Adriano Martinolli d’Arcy i Alberto Roque. Dyrektor muzyczny i główny dyrygent Ponta Delgada Sinfonietta, dyrygował także Międzynarodową Orkiestrą Leiria, Banda Militar dos Açores, Orkiestrą Kameralną Guarda Nacional Republicana, Orkiestrą Filharmonii w Bradze i Lisbon Contemporary Music Group, a także kilkoma chórami z Regionu Azorów. Od 2002 roku jest nauczycielem skrzypiec i odpowiedzialnym za orkiestry smyczkowe i Orkiestrę Symfoniczną Regionalnego Konserwatorium Ponta Delgada. Jest założycielem i wiceprezesem Quadrivium – Associação Artística.